MARKETINŠKI TRENDOVI U 2023: Ovo su 3 ključna trenda koja će preoblikovati digitalni marketing sledeće godine

Tim Edukacija

Uzbudljivo je razmišljati o tome šta dolazi u novoj godini. Koji će se visokotehnološki uređaji pojaviti na tržištu, koji stilovi će postati popularni i koja pesma će svima ostati u glavi? S druge strane, ako se bavite brendiranjem sadržaja, verovatno vas najviše zanimaju buduće promene u oblasti digitalnog marketinga.


Generacija Z, TikTok i veštačka inteligencija – oni nisu samo budućnost, oni su sadašnjost i tokom 2023. godine brendovi moraju da obrate pažnju na njih. Kada je u pitanju kreiranje pobedničke strategije digitalnog marketinga, vreme je da prestanete da razmišljate o tome šta budućnost može doneti i počnete proaktivno da prihvatate nove tehnologije.

Evo koje trendove sigurno možete očekivati i kako da se za njih pripremite.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Društveni uticaj dobija veći značaj nego ikada

Brendovi koji zauzimaju stav kada su u pitanju njihove vrednosti nisu novost. Ali stavljanje njihovog društvenog uticaja na čelo njihove strategije digitalnog marketinga odražava promenu u načinu na koji se brendovi pozicioniraju kao odgovor na globalne događaje.

Nije reč samo o reagovanju na katastrofe ili društvenopolitičke događaje. Potrošači žele brendove koji preuzimaju inicijativu autentično i pažljivo, koji se usredsređuju na vrednosti i ideje za koje se zalažu.

Što se tiče digitalnog marketinga, integracija brige o zajednici u sveobuhvatnu misiju vašeg brenda prirodni je efekat onoga što znači biti brend vođen vrednostima u današnjem svetu. Vaš društveni sadržaj, vaš dizajn, vaša elektronska pošta — na sve to treba da utiče vaša strategija društvenog uticaja i da se poziva na nju.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Komunikacija sa generacijom Z

Pored svoje impresivne potrošačke moći, generacija Z menja način na koji posmatramo brendove i komuniciramo sa njima. Promena se uglavnom dešava preko platformi na kojima dominiraju mladi, kakav je slučaj sa društvenom mrežom TikTok. Njima je izuzetno jednostavno da prepoznaju marketinške trikove pa zato biraju da se povežu samo sa brendovima koji zaista odgovaraju njihovim interesima i načinu na koji komuniciraju. Generacija Z želi da kompanije budu poštene, transparentne, obema nogama na zemlji i autentične.

Sve češći trend kod mlađih generacija jeste skepsa prema potrošnji. Oni ne vole da se osećaju kao da im se prodaje proizvod, već žele da pristup potrošnji bude iskustveniji ili maštovitiji. Oni vole video-sadržaj kratkog formata sa privlačnim vizuelnim prikazima, tako da su mekše kampanje, zasnovane na video-zapisima koji privlače njihove vrednosti definitivno opcija koju bi trebalo da razmotrite ako želite da privučete ovo tržište.

Kao osoba zadužena za brend trebalo bi da uokvirite svoj identitet oko njihovih potreba. Na primer, studije pokazuju da u često zastrašujućem svetu generacija Z nalazi nadu, motivaciju i zajedništvo u svetlim bojama.

Sadržaj mora biti autentičan

Nije samo generacija Z ta koja želi da se poveže sa brendovima na dubljem nivou. S obzirom na najnovije svetske događaje, skoro svi traže olakšanje u svakodnevnom životu, uključujući i način na koji se povezuju sa brendovima.

Kreiranje digitalnog sadržaja koji nudi autentičnost, zajedno sa humorom, ranjivošću, iskrenošću i svim ostalim što tražimo u našim međuljudskim odnosima, biće jedan od najboljih načina da se lojalnost brendu izgradi tokom 2023.

Efikasan način za stvaranje takvih veza je predstavljanje likova ili maskota u vašem digitalnom marketingu, bilo da govorimo o dizajnu video-snimaka, imejl kampanja ili aplikacija. Zabavno i prijateljsko lice sa kojim se kupci mogu povezati jeste odličan način da stvorite lojalnost.

Naravno, ličnosti moraju da se učine autentičnim za brend u celini.

Tim Edukacija 
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da integrišete trendove u svoju svakodnevnu komunikaciju

Važno je pratiti sve ključne promene na tržištu kako biste mogli da prilagodite svoju komunikaciju i da unapredite način na koji se povezujete sa svojom ciljnom grupom. Međutim, ako nemate osnovu i ne znate kako da izgradite osnovne korake digitalne strategije, trendovi vam neće previše pomoći. Ne gubite vreme na kratkim kursevima. Da biste postali profesionalac, neophodno vam je bar godinu dana usavršavanja tokom kojih ćete raditi i na teorijskim osnovama, ali i na praktičnoj primeni tog znanja.

Zato upišite obuku za internet marketing i donesite odluku koja će vam promeniti celu karijeru.


Tim Edukacija