Da je jeftinije navesti kupce koji su već nešto kupili da ponovo kupe od istog prodavca nego pronaći nove kupce važi za mnoga preduzeća. Ovo posebno stoji kada je reč o e-trgovini. Reč je o nauci o zadržavanju kupaca.
Zadržavanje kupaca je praksa povećanja stope ponovljenih interakcija klijenata sa preduzećima i izvlačenja dodatne vrednosti od tih kupaca. Cilj strategije je da se osigura da kupac ponovo kupuje, da je zadovoljan uslugama kompanije i da ne pređe kod konkurenta.
Ako želite da obezbedite da klijenti za koje ste toliko naporno radili ostanu sa vama, da imaju odlično korisničko iskustvo i da nastave da dobijaju vrednost od vaših proizvoda, evo kako u tome možete biti uspešni.
Uvedite klijentske naloge sa olakšicama
Nalozi mogu olakšati ponovnu kupovinu tako što će kupcima dati trenutni pristup prethodnim porudžbinama i unapred popunjenim informacijama o isporuci. Trik koji može pomoći jeste da omogućite opciju za kreiranje naloga nakon što je poslata prva porudžbina.
Poboljšajte korisničku podršku
Bilo da se klijenti jave na licu mesta, putem mejla ili putem društvenih mreža, sistemi podrške vam pomažu da sa njima efikasno komunicirate i pružate im odgovarajuću pomoć. Lako dostupni alat za ćaskanje ili traženje pomoći može pretvoriti pitanje korisnika u – prodaju, ili žalbu korisnika u – rešenje.
Započnite program lojalnosti kupaca
Programi lojalnosti brendu, koji se ponekad nazivaju i programi zadržavanja kupaca, efikasan su način za povećanje učestalosti kupovine jer motivišu kupce da češće kupuju kako bi zaradili vredne nagrade. Kreiranjem programa tog tipa unosite nivoe igre u njihove potrošačke navike i navodite ih da vam se vraćaju kako bi prikupljali bodove ili ostvarivali popuste na omiljene proizvode.
Šaljite primamljive elektronske ponude
Kampanje putem elektronske pošte vam pružaju priliku da izgradite dobar odnos sa klijentima pre i posle prve kupovine. Odličan način da ih započnete jeste slanje propratne poruke nakon izvršene prodaje. Tu pre svega možete pitati klijente da li su zadovoljni proizvodima ili im je potrebno nešto dodatno što ste prevideli, nakon čega im možete ponuditi svoju pomoć i podršku za slučaj da se ne snalaze najbolje.
Pošaljite popust nakon prve kupovine
Slanje koda za popust za njihovu sledeću kupovinu uz prvu porudžbinu jeste odličan način da podstaknete kupce da vam se vrate. Zbog toga sniženje takođe može biti efikasan način da se vrate oni koji od vas nisu kupovali neko vreme. Prvi kontakt sa brendom je nešto što se pamti. Zato ne propustite da ponudite neku vrstu nagrade za to što su izabrali upravo vas, a ne neku drugu kompaniju.
Prikupite povratne informacije kupaca
Povratne informacije omogućavaju klijentima da učestvuju u komunikaciji i da osećaju da ih čuju. Umesto da budu svedeni na broj u tabeli, vaši klijenti će osećati da ste uložili više truda kako biste učinili sve što im je potrebno. Stoga će biti i lojalniji ako se osećaju kao da je njihovo mišljenje cenjeno. Kada pitate, potrudite se da ih aktivno slušate i da pokažete da vam je jasno sve što su vam ispričali.
Pokrenite program preporuke
Program za preporuke bazira se na aktivaciji postojećih korisnika, koji bi trebalo da motivišu njihove prijatelje da provere vašu kompaniju i proizvode. Obično to uključuje neku vrstu podsticaja, kao što je kôd za popust ili dogovor o podudaranju vrednosti po principu – kupi jedan artikal, drugi dobijaš besplatno.
Kreiranje programa lojalnosti i zadržavanja kupaca zajednički su poslovi marketinga i prodaje, uz pomoć korisničke podrške i relevantnih podataka. Međutim, odgovornost za implementaciju je najpre na sektoru marketinga, koji radi na osmišljavanju inicijativa i na generisanju ideja koje bi dovele do kvalitetnijeg pozitivnog rezultata. Ako vidite sebe na toj poziciji, opredelite se za edukaciju koja će vam pružiti i teorijski, ali i praktični okvir, kako biste što pre postali osposobljeni za posao koji želite. Upišite obuku za menadžment u marketingu i krenite u susret svojoj karijeri iz snova.
Tim Edukacija