Zaštitnici potrošača upozoravaju da pri kupovini alkoholnih pića od neovlašćenih prodavaca šteta po zdravlje može biti veća od uštede jer im je poreklo upitno
Nakon što je prošla sezona novogodišnjih i božićnih praznika i proslava najvećih krsnih slava, na društvenim mrežama dele se oglasi u kojima pojedinci, privatna lica, prodaju alkoholna pića koja su, po svemu sudeći, dobili na poklon!
U njihovoj ponudi je poneka flaša vina, ali najviše nude flaše viskija, i to po ceni koja je malo ispod one u regularnim prodavnicama!
Tako se na mrežama viski "džoni voker" od 0,7 l nudi za 1.200 dinara, dok je cena ovog pića u radnjama od 1.299 do 1.699 dinara. Na prodaju je i "čivas regal" za 3.000 dinara, a u radnji mu je cena od 3.599 do 4.499 dinara. Imaju u ponudi i viski "old smagler" za 1.500 dinara, a u radnji mu je cena tek oko 200 dinara viša, košta oko 1.700 dinara.
Predstavnici potrošačkih udruženja upozoravaju da za tako malu razliku u ceni ne vredi rizikovati, jer je ispravnost takvih proizvoda upitna, a neko bi mogao i da se otruje jer - ko zna šta je u tim flašama.
Marko Dragić iz pravog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za Kurir ističe da ljudi ovakve proizvode sa društvenih mreža kupuju na sopstvenu odgovornost!
- Ljudi moraju da budu svesni da je u pitanju crno tržište, koje nije registrovano i da su poreklo i kvalitet tako kupljenih proizvoda pod velikim znakom pitanja. Čoveku može da bude ugroženo zdravlje, viski ne može baš da se pokvari, ali je upitno da li je baš to piće u flaši ili je boca otvarana. Ako, na primer, kod nekoga dođe do zdravstvenih problema nakon konzumacije, odgovornost proizvođača ne postoji. Odgovorno je ono fizičko lice koje je taj proizvod prodalo - kaže Dragić.
Podseća da, u skladu sa nadležnim zakonima koji se tiču neovlašćenog stavljanja alkoholnog pića u promet, pojedinci koji to rade mogu da dobiju milionske kazne.
Inače, na društvenim mrežama ljudi prodaju i viski "džoni voker" od 4,5 litara, koji se pakuje u velikoj boci postavljenoj na klatno, a njega je gotovo nemoguće naći u radnjama. Prodavac kog smo našli na mrežama pokušava da ga "utopi" za 15.000 dinara. Kupovina se odvija tako što se proizvod poruči telefonom ili preko društvenih mreža, a prodavac proizvod dostavlja lično na teritoriji prestonice.
Na sajtovima koji se bave onlajn prodajom razne robe nema alkoholnih pića jer njihovo distribuiranje nije dozvoljeno van ovlašćenih mesta.
Suzana Trajković
Bonus video