Reformisani talibani koji su krajem avgusta 2021. spektakularno se ponovo vratili na vlast u toj ratom napaćenoj zemlji, počeli su da koriste Tviterovu plaćenu verifikaciju, što znači da neki sada imaju plave kvačice na svojim nalozima.
Ranije je plava kvačica označavala „aktivne, značajne i autentične naloge od javnog interesa“ verifikovane od strane Tvitera i nije se mogla kupiti, javlja BBC.
Inače Talibani su poslednjih nekoliko godina sve više počeli da koriste društvene mreže u samopromociji svog pokreta, ali i ideja.
Plave kvačice korisnici mogu da ih kupe preko nove usluge Tvitter Blue.
Najmanje dva talibanska zvaničnika i četiri istaknute pristalice ovog pokreta u Avganistanu trenutno koriste kvačice.
Ovo su talibani sa plavim kvačicama
Hedajatulah Hedajat, šef talibanskog odeljenja za „pristup informacijama“, sada ima kvačicu. Njegov nalog ima 187.000 pratilaca i redovno objavljuje informacije vezane za talibansku administraciju. Plaćena plava oznaka mu je uklonjena prošlog meseca, prema lokalnim medijima, ali se sada vratila.
Abdul Hak Hamad, šef nadzora medija u avganistanskom Ministarstvu informisanja i kulture, takođe ima plavu kvačicu na svom nalogu koji ima 170.000 pratilaca.
Muhamed Džalal, koji je ranije identifikovan kao talibanski zvaničnik, pohvalio je novog vlasnika Tvitera u ponedeljak, izjavivši da Ilon Mask „ponovo čini Tviter sjajnim“.
U oktobru 2021. godine, bivši američki predsednik Donald Tramp – koji je suspendovan sa platforme nakon što su njegove pristalice upali na Kapitol SAD – rekao je: „Živimo u svetu u kome su talibani veoma prisutni na Tviteru, ali je vaš omiljeni američki predsednik ućutkan .
"Ovo je neprihvatljivo.", rekao je on.
Usluga Tvitter Blue je inače uvedena u decembru 2022. košta 8 dolara mesečno, a povećanu naknadu od 11 dolara plaćaju oni koji koriste Tvitter aplikaciju na Epl uređajima.
Pretplatnici na Tvitter Blue imaju koristi od „prioritetnog rangiranja u pretraživanju, spominjanju i odgovorima“ kako bi pomogli u borbi protiv neželjene pošte i botova, prema platformi. Pre uvođenja Tvitter Blue-a, nijedan od uočenih naloga talibanskih zvaničnika nije nosio plavu oznaku - koja je tada korišćena za označavanje identiteta korisnika verifikovanih od strane Tvitera.
Nakon povratka na vlast u Kabulu u avgustu 2021., grupa je preuzela verifikovane račune koje je vodila prethodna administracija, uključujući Afganistanski odbor za kriket. Nalog ovog sportskog saveza sada nosi zlatnu kvačicu.
Prema novim politikama Tvitera, zlatne oznake označavaju preduzeća, dok su sive za druge korisnike, poput organa vlasti.
Talibanski zvaničnici i pristalice su više nego odlični korisnici Tvitera, koristeći platformu za širenje ključnih poruka.
Tviter povodom ove teme nije odgovorio na zahtev za komentar britanskog BBC-a.
Kurir.rs/BBC