U Beogradu se uveliko radi na novom sistemu ulaska i izlaska u vozila gradskog prevoza, a da se uskoro očekuju velike promene u javnom prevozu naslućuje se i na osnovu povećanog broja kontrolora.
U pojedinim gradovima u Srbiji, poput Novog Sada i Subotice, već godinama unazad se primenjuje pravilo o ulasku putnika na prednja vrata. Građani se uglavnom pridržavaju tog pravila i javni saobraćaj se u ovim gradovima odvija nesmetano, ali u Beogradu gde autobuse, tramvaje i trolejbuse koristi više od 800.000 građana, ova ideja, iako godinama najavljivana, nikada nije sprovedena u delo.
Ipak, da smo sada na korak od realizacije potvrdili su za MONDO iz Sekretarijata za javni prevoz i najavili da će uskoro doći do pomeranja aparata za overu karata. To će se pre svega desiti radi uređenja "protoka" putnika u vozilu i da će, shodno tome, putnici ubuduće biti usmeravani da ulaze na prva vrata kod kojih su pozicionirani aparati za overu karata, što će svakako biti najveća promena.
Ulaz na jedna vrata - izlaz na druga
"Promena pozicije validatora u jednom broju vozila javnog prevoza putnika usloviće i promenu tehnologije kretanja putnika kroz vozilo, kako je to već najavljeno u prethodnom periodu. Putnici će biti usmeravani da ulaze na vrata na kojima se nalaze validatori, a izlaz će biti na drugim vratima.
Putnici će se kretati kroz vozilo i na taj način će se postići brža izmena putnika (ulaz i izlaz iz vozila), a sve to će ukupno, uz ostale mere, uticati na povećanje komfora za putnike u javnom prevozu", kažu iz ovog preduzeća.
Nema više švercovanja?
Takođe, najavljuje se da će doći i do pomaka po pitanju kupovine karata za prevoz, a novoosnovano javno komunalno preduzeće u planu ima povećanje broja kontrolora.
"U skladu sa planovima novog javnog komunalnog preduzeća koje će se baviti naplatom prevozne usluge u javnom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, broj kontrolora bi trebalo da bude povećan", rekli su za MONDO iz Sekretarijata za javni prevoz, dodajući i da će Grad Beograd u narednom periodu nastaviti da podržava JKP GSP „Beograd“ u modernizaciji voznog parka iz čega se da zaključiti da bi na ulicama prestonice uskoro mogla da se nađu i nova modernija vozila.
Koje su linije najopterećenije?
Ipak, u prethodnom periodu nije samo bilo problema oko naplate karata, već su se pojedine linije često suočavale sa velikim brojem putnika, što je sada, kako nas uveravaju, problem koji je otklonjen.
"Linije gradskog prevoza putnika koje su imale visok nivo opterećenosti (linije koje su beležile veću popunjenost i linije koje imaju velike izmene putnika duž trase linije) su linije 17, 23, 27, 31, 65, 83 i 95. Uključivanje novih vozila na komprimovani prirodni gas uticalo je na povećanje pouzdanosti rada vozila ovih linija, tako da one sada beleže zadovoljavajući nivo opterećenosti", naveli su iz Sekretarijata.
Kurir.rs/MONDO