ŠTA STUDIRATI? IZABERI TRAŽENO, DOBRO PLAĆENO I POPULARNO ZANIMANJE: Studiraj Digitalne medije i komunikacije na FDN

Shutterstock

Kao kvalitetan odgovor na eru digitalizacije osnovan je studijski program Digitalni mediji i komunikacije.

Na ovom studijskom programu možete da steknete kompetencije, znanja, praktične veštine iz oblasti komunikologije kako bi se bavili atraktivnim, dobro plaćenim, dinamičnim i popularnim zanimanjem.

Studijski program Digitalnih medija i komunikacijeje kvalitetan odgovor na eru digitalizacije u ovom segmentu ljudskih aktivnosti. Program pruža studentima mogućnost da steknu znanje i kompetencije za uspešno oblikovanje informacija, ideja, mišljenja i različitih sadržaja koji su namenjeni velikom broju korisnika, ali i kako da plasiraju i prezentuju sadržaj, imaju dobar javni nastup ili budu dobar PR. Studijski program zasnovan je na principu povezivanja teorije i prakse, što će dodatno podići stručna znanja i praktične veštine studenata.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Studijski program je prilagođen savremenim zahtevima tržišta što pokazuje i interesovanje studenata za upis. Zbog velikog interesovanja studenata Fakultet društvenih nauka (FDN) je proširio kvote za upis na ovaj studijski program.

Zašto digitalni mediji i komunikacije?

Studiranje digitalnih medija i komunikacija je, pogotovo danas, od velikog značaja budući da je potreba za stručnjacima u ovoj oblasti naglo porasla, a raste i dalje.

Studije digitalnih medija će vam doneti potrebna znanja i iskustva digitalnih, komunikacionih i medijskih veština, kao i savladavanje osnova marketinga, oglašavanja, novinarstva i drugih uzbudljivih polja.

Naučićete kako se pišu vesti, šta je brend, kako se istražuje, kako da primenite naučeno i kako da razvijete tehničke veštine. Ono što je najvažnije, jeste da ovaj studijski program prati sve svetske trendove u ovoj oblasti te ćete na taj način biti u toku sa svim novostima.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Budući da su digitalni mediji polje koje se brzo razvija, formalno znanje koje steknete iz ove oblasti će vam služiti kao vodić u daljoj karijeri, ali i životu.

Ukoliko odlučite da studirate Digitalne medije i komunikacije, treba da znate da će vam buduća karijera biti dinamična i puna uzbuđenja, što ovaj studijski program čini još privlačnijim.

Tokom ovih studija ćete stekći potrebna znanja i kompetencije za uspešno oblikovanja informacija, ideja, mišljenja i različitih sadržaja koji su namenjeni velikom broju korisnika.

Više o studijskom programu saznajte OVDE.

Koje su to pozicije u sektoru digitalnih medija i komunikacija i koliko su plaćene?

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije u sektoru informisanja i komunikacija prosečna plata zaposlenog u ovom sektoru za mesec oktobar 2022. godine iznosi 191.592 dinara.

Moderno doba je omogućilo sve brži protok informacija i sve veću potražnju za onima koji tu informaciju umeju da plasiraju u etar, obrade je i učine je dostupnom velikom broju ljudi.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Takođe, u vreme kada je sve okrenuto ka digitalnoj sferi, na tržištu je sve veća potražnja za ljudima koji se bave upravo ovom oblašću i za to su školovani.

Još jedna stvar koja je značajno uticala na povećanje potražnje obrazovanih ljudi u oblasti informisanja i digitalnih tehnologija, jeste i pandemija korona virusa koja je pogodila čitav svet.

Pandemija je pokazala da svaki biznis može da funkcioniše "onlajn", naravno uz odgovorajuću podršku stručnjaka iz oblasti Digitalnih medija i komunikacija.

Prema podacima koji stižu iz Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije, nakon diplomiranja u oblasti digitalnih medija i komunikacija svršeni studenti mogu naći posao u marketingu, advertajzingu, ivent menadžmentu, radiodifuziji, ali i u oblasti foto i video produkcije. Što su se pokazala kao neka od ključnih zanimanja u vremenu kada je većina nas morala da radi od kuće i "preseli" posao na Internet.

Najpopularnije pozicije i najplaćenije u sektoru digitalnih medija i komunikacija za koje se školuju studentiFakulteta društvenih nauka su sledeće:

Stručnjak za digitalni marketing - na toj poziciji ćete se susresti sa mogućnošću da lično vi pomognete kompaniji ili industriji da razvijaju svoj brend, promovišu ga, plasiraju svoje proizvode i usluge na najbolji mogući način. Dinamičan posao koji će vam doneti veliki broj poznanstava, dobru zaradu, ali i mogućnost da od svoje karijere napravite pravi bum na tržištu i budete veoma traženi.

Medija planer - pozicija na kojoj ste uvek u srži svih važnih događaja i dešavanja. Vaš zadatak je da pored toga što ćete uživati u poslu i plati budete i spremni da kreirate akcione planove i strategije za reklamne kampanje.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Stručnjak za odnose sa javnošću, poznatiji kao PR - stručnjak u ovoj oblasti će osim dobrih finansija biti i veoma važna ličnost u svakom društvu, a posebno u kompanijama. Glavni zadatak PR-a jeste da stvori i održava povoljan imidž svog klijenta, a poseban je izazov rešiti sve probleme u vreme krize što daje posebnu čar ovakvom poslu. Dinamika i plata ovde idu ruku pod ruku, a neretko je i veoma zabavno.

Komjuniti menadžer - profesija koja je doživela svoju ekspanziju u proteklih par godina, a svoj trend potražnje dodatno će proširiti i u narednim godinama kako se sfera digitalnih medija bude širila. Glavni zadatak je da se bavite oglašavanjem kompanije kroz društvene mreže, kroz planove i strategije i kroz SEO upravljanje.

Veb menadžer - jedna od novijih profesija, čija se ekspanzija tek očekuje u godinama pred nama. Uz visoku platu, radni zadaci ove profesije su i kreiranje sadržaja veb stranica, kao i jasno strukturisanje strandarda koje su potrebni klijentu. Kreativan posao, koji pruža mogućnost da se svakoga dana usavršavate i kreativno razvijate, a uz to nikada nećete imati prazan novčanik.

Roditelji su navikli da je dugi niz godina među najplaćenijim profesijama programeri i bankari, ali digitalni mediji i komunikacije “prete” da u narednom periodu preuzmu primat i u finansijskom smislu, dok se dinamičnost i kreativnost ovih poslova i pozicija uveliko nalaze u vrhu najpoželjnijih karijernih poduhvata.

Zato ukoliko i vaše dete želi da postane stručnjak u oblasti digitalnih medija i komunikacija ne sumnjajte da je to dobar korak ka sigurnoj i srećnoj budućnosti, jer najbolje je raditi ono što volite, a da uz to imate i dobru platu.

Neophodno znanje možete steći upisivanjem na Fakultet društvenih nauka. Sve neophodne informacije možete pronaći na sajtu FDN-a klikom OVDE.

Promo