Još tri beogradska restorana dobila su priznanja Michelin (Mišlen) nakon što su se našli u renomiranom Michelin gastronomskom vodiču za 2023. godinu.
Sa ova tri nova restorana, ukupno njih 17 može da se podiči čuvenom Michelin oznakom kvaliteta, koja se smatra vrednim priznanjem u kulinarskom svetu, a dobijaju je restorani s prestižnom ponudom i uslugom.
Priznanje ovog vodiča važno i za razvoj turizma
Turistička organizacija Srbije je u saradnji s kompanijom METRO Cash & Carry Srbija organizovala ovaj značajan događaj, kom su prisustvovali brojni novinari i gosti. Tom prilikom prisutnima su se obratitli pomoćnica ministra Dunja Đenić, direktorka TOS Marija Labović, generalni direktor Metro Cash&Carry Srbija André Rinnensland, kao i predstavnik Michelin vodiča.
Ovo vredno priznanje simbol je prestiža i kvaliteta u gastronomskoj industriji, a restorani koji su ga poneli očekivano privlače i veći broj gostiju. Priznanja poput ovih važna su za turizam jedne zemlje u celini, jer ove oznake kvaliteta doprinose povećanju privlačnosti i potražnje, pa se sve više turista željnih iskustava visokog nivoa odlučuje za destinacije koje imaju proveren kvalitet i kada je reč o gastronomskoj ponudi.
Marija Labović: Pozitivan trend u turizmu Srbije
Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije, izjavila je prilikom svečane dodele da je raduje što godinu dana nakon prve selekcije, „zajedno proslavimo nove uspehe i dodeljujemo Mišelin pločice restoranima koji pažljivo odabranim menijima i kvalitetom usluge prave razliku u gastronomskoj ponudi Srbije“.
- Svi oni na najlepši način doprinosite promociji Srbije i jačanju pozitivnog imidža naše zemlje. Kontinuitet i pozitivan trend sa Mišelinom prati i pozitivan trend u turizmu Srbije, tako da je 2022. godina bila godina novih rekorda kada govorimo o broju turista, broju noćenja i ostvarenom deviznom prilivu. U istraživanjima koja sprovodimo turisti najvišim ocenama cene gastronomsku ponudu Srbije koja, uz aktivan odmor i kulturno-istorijsko nasleđe, čini važan kriterijum prilikom izbora destinacija za putovanje, a preporuka Mišelina to dodatno potvrđuje - izjavila je Marija Labović, direktorka TOS.
Michelin vodič prvo bio namenjen vozačima
Inače, priča o nastanku čuvenog Michelin vodiča više je nego zanimljiva. Kompanija koje je poznata po proizvodnji guma, daleke 1900. godine počela je da izdaje svoj turistički vodič Evrope kako bi se novi vozači ohrabrili da posećuju lokalne restorane na svom putu. Vodič koji su izdali braća Andre i Eduard Michelin sadržao je korisne informacije poput mapa, liste automehaničarskih radnji, benzinskih stanica, ali i restorana sa ocenama koje su se odnosile na kvalitet jela, veštinu kuvanja, originalnost jela, cenu i doslednost posetilaca. Nakon 20 godina u vodiču su počeli da se pojavljuju i restorani kategorisani po utvrđenim kriterijumima. Danas mnogi prestižni svetski kuvari, ali i posetioci smatraju Michelinove zvezdice oznakom kvaliteta restorana.
Danas su kriterijumi za dobijanje Michelin zvezdice konkretni i uključuju kvalitet sastojaka, kreativnost u kuvanju, harmoniju ukusa, povoljnu cenu u odnosu na kvalitet, atmosferu restorana, kvalitet usluge.
Otkrivamo šta znače Michelinove zvezdice i priznanja:
Promo tekst