Električna vozila imaju budućnost, to nam dokazuje E-klasa na struju, pre svega performanse i jeftina vožnja
Sada cela priča ima smisla! Sedamo u E-klasu na struju i tražimo najvažniji podatak na instrument-tabli. Autonomija je 470 kilometara, to je ono što smo godinama čekali. Stres nas napušta, stiskamo dugme "start", ostalo je "mercedes".
Na testu Kurira je EQE, prva dva slova znače "na struju", a treće je e-klasa. Kakva nas budućnost čeka? U suštini ista. Dakle, nema bitnijih razlika u vožnji. Izaberete "D" na menjaču i ulazite u "Mercedesov" svet - tiho, luksuzno i moćno.
Nije, ipak, sve isto. Ovo su glavne promene. Primećujemo da je kočnica tvrđa od klasičnih modela, ali u nekim modelima možete štelovati krutost ove pedale. Drugo, kada je reč o zvuku, "Mercedesovi" modeli i ranije su bili vrhunski zvučno izolovani, pa je apsolutna tišina u kabini ono na šta smo navikli kada nam je "zvezda" pred očima.
Sedi se za nijansu povišeno zbog brojnih baterija koje su ugrađene u podu vozila. Međutim, sledi najjači argument. To je trenutna snaga, tj. obrtni moment od 530 Nm, koji je na raspolaganju odmah! Na papiru, EQE je težak čak 2,3 tone, hvata stotku za odlične 6,4 sekunde! Dakle, u uličnoj trci među semaforima teško ćete imati dostojnog protivnika. Tome u prilog ide i snaga od 214 kW, odnosno 292 KS. Tečno upravljanje omogućila je funkcija "tork šift", nezavisna kontrola motora koja moment meri do 10.000 puta u minuti.
"Mercedesi" tradicionalno pretvaraju nesavršeni spoljni svet u idilu za vozača i putnike. Tu glavnu ulogu preuzima "er matik" vešanje, koje stiže uz doplatu od 1.759 evra, kao u modelu sa testa. Dakle, ne zanimaju nas preterano loši putevi, ima ko misli o tome.
EQE nas nije osvojio na prvu loptu. Dizajn je futuristički, prednji deo je zaobljen, a sa strane gledajući, liči na CLS. Subjektivno se čini da je s obe strane širi od klasičnog modela. Potrebe za vazduhom nema, pa je prednji gril zatvoren, čime je obezbeđen rekordno nizak otpor vazduha od 0,22 cV, što je bolje i od EQS. Zadnji deo je otmen i u retro stilu, što podseća na raskoš kočija iz pretprošlog veka. Ipak, svakim danom je jasnije da je dizajn vrhunski i da odvaja EQE od ostalih konkurenata.
Kvalitet materijala u kabini je na istom nivou kao EQS, čak ima malo više klavirskocrne plastike. Koža je mekana, drvo kvalitetno, metal uglavnom prijatan, a sedišta su lepo oblikovana. U sredini dominira ogroman ekran od 12,8 inča, ali za rukovanje je potrebno vreme navikavanja. Mesta ima u oba reda sedišta, ali kada se prednje sedište spusti dole, putnicima iz drugog reda ne preostaje previše mesta da gurnu patike pod sedište. Za pohvalu je stabilnost u krivinama, a često smo pomislili da smo za volanom sportskog vozila. Nisko postavljene baterije očigledno su ovde iskorišćene na pravi način.
Možda i najvažnije, najjači punjači mogu da za samo 15 minuta dopune EQE za dodatnih 200 kilometara dometa. Garancija na bateriju iznosi 10 godina ili 250.000 km, pri čemu "Mercedes" garantuje 70 odsto fabričkog kapaciteta.
EQE nam daje nadu da je električni automobili imaju budućnost iako mnogi već sumnjaju. U svakom slučaju, za kupce modela EQE budućnost je zagarantovana.
Sedam verzija
"Mercedes EQE" dolazi u sedam verzija: EQE 300 (snaga 180 kW / 245 KS, obrtni moment 550 Nm, sa baterijom korisnog kapaciteta 89 kWh), EQE 350 (215 kW / 292 KS, 565 Nm, baterija 89 kWh), EQE 350+ (215 kW / 292 KS, 565 Nm, baterija 90,56 kWh), EQE 350 4MATIC (215 kW / 292 KS, 765 Nm, baterija 90,56 kWh), EQE 500 4MATIC (300 kW /408 KS, 858 Nm, baterija 90,56 kWh), EQE 43 4MATIC (350 kW/476 KS, 858 Nm, baterija 90,56 kWh) i EQE 53 4MATIC+ (460 kW / 625 KS, 950 Nm, baterija 90,56 kWh).
TEHNIČKI PODACI
MERCEDES EQE 350+
Snaga: 215 kW / 292 KS
Baterija: 90,56 kWh
Moment: 565 Nm
Masa: 2.345 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,4 s
Maks. brzina 210 km/h
Domet: 475 km
Dužina/širina/visina:
4.946/1.906/1.512 mm
Međuos. rastojanje: 3.120 mm
Cena testiranog modela: 93.000 evra
Samo za tvoje oči
Uz opciono dostupan MBUKS Hiperscreen, cela instrument tabla je jedan, ogroman ekran. Ovo određuje estetiku čitavog kokpita i unutrašnjosti. OLED ekran od 12,3 inča za suvozača daje im sopstveni ekran i kontrolnu oblast. U Evropi je putniku dozvoljeno da gleda dinamične sadržaje kao što su video zapisi, TV ili internet čak i dok su u pokretu. Zvuči posebno impresivno jer "Mercedes" koristi inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, automatski se zatamni za određeni sadržaj.