U Srbiji nije retkost da ljudi na groblje iznose hranu, a nakon što su prošle velike zimske zadušnice ovo je postala tema na društvenim mrežama. Jedna žena je napisala šta misli o tome kada se hrana služi na sahranama i daćama.
- Na nekim seoskim, šumadijskim grobljima, neretko iznad grobova stoje metalni stolovi na koje se iznosi hrana. Oni koji nisu napravili stolove, švedski sto stavljaju na stolnjak direktno na grob pokojnika. Slike su interneta. Kod Poledice najbolji ketering. Paganstvo uzelo maha - napisala je ona.
Ljudima je ova tema bila veoma interesantna. I dok svakako veliki deo ljudi to poštuje, mnogo ljudi koje je ovo komentarisalo je protiv toga.
- Odrasla sam kod babe i dede na Zlatiboru, bila jedno od retke dece koje je plakalo kad treba u Bg. Jedino čega sam se užasavala je razvlačenje stolnjaka preko tek ohlađenog ili davno mrtvog pokojnika, pa na njega onda tepsija sa vrućom pitom, i po redu. Kada mi je otac umro, zamalo sam napravila skandal, jer su tetke i strine dan i noć pre spremale hranu da razvuku po Lešću. Rekla sam da ću, ako budu tone hrane, staviti na grob svinjsku glavu sa jabukom. Na Zadušnice ne idem, jer je moja veza sa pokojnikom u srcu, ne u uštipcima, čajnoj kobasici i prasetini. Šta imaš da mu daš, daj mu za života, ne pravi mu paganski pir sa obžderavanjem kad to više sa njim nema nikakve veze. Mi ćemo svakako da pojedemo i popijemo, pa i da zapevamo, ili se potučemo, šta nam teško. "Valja se, za dušu" trebalo bi da bude nešto drugo - napisala je još jedna žena koja je protivnik ovog običaja.
Ljudi su dalje samo nizali komentare:
- Odvratan običaj. Vidim da i sveštenici savetuju narod da to ne radi jer nije hrišćanski ali džaba.
- Užas...
- Gospode, ja sam mislila da je na jugu najgore. Pre 11 godina sam preko tetkinog groba koju sam mnogo volela popila sva pića. Kroz zube pitam sestru šta je ono na grobu. Kaže: ćuti, ne smemo da se izdvajamo
Kurir.rs
Bonus video