VOZILI SMO MG ZS: Šta danas može SUV do 19.000 evra - sneg mu prija, dizajn skroman, enterijer kvalitetan, a performanse dobre
Model ZS, jedan od najjeftinijih mini SUV, vozili smo na svim podlogama, a na snegu se snašao veoma dobro
Digitalna generacija traži sve na dugme. Što na umu, to na prstu. Formalnosti poput motora, cilindara, vešanja i ostalog ostaju samo za interesente.
Ilon Mask je s "teslom" to prvi otkrio, a znaju to i konstruktori MG-a, fabrike koja ima gotovo sve modele na struju. Na testu Kurira vozili smo jedan od najjeftinijih, ali veoma konkurentnih mini SUV modela MG ZS.
Ime je poznato iz vremena između dva svetska rata i čuvene Moris garaže (MG). Vremena se menjaju, pa je čuvenu fabriku davne 2007. godine preuzeo "SAIC Motor" iz Šangaja.
Nisu žurili, već su spremali nekoliko vozila. Laki terenci osvajaju tržište, pa je osnovni model ZS. Odmah smo ga stavili na muke, jer smo ovog snežnog vikenda skoknuli do Zlatibora, usred padavina, debelog minusa i bele podloge.
ZS je spremniji nego što smo očekivali. Na auto-putu i magistralama motor radi tečno i kultivisano. Iako ima 999 kubika, proizvodi solidnih 111 konjskih snaga, a elastičnost je za pohvalu.
Lako prelazi kilometre bez umora, a tek na visokim obrtajima, koji su izraženi u dve cifre na instrument-tabli (1=1.000 o ), postaje glasan. Potrošnja u gradu premašuje 10 litara, ali smo se u kombinaciji auto-puta i lokalnih pravaca spustili na nešto ispod sedam litara.
Razočaralo nas je to što se volan podešava samo po visini, bez dubine. Vozač prosečne visine ipak sedi u veoma dobrom položaju, a iza njega ostaje dovoljno mesta za dve odrasle osobe. Pojava modela MG ZS je moderna zahvaljujući LED ukrasima i napred i pozadi, a naročito su zadnja svetla stilizovana. Ipak, ceo dizajn je cipelast, što donekle podseća na istočnjačke oblike. To je samo ukus, ali utisak u kabini prevazilazi očekivano. Kvalitetna koža, prošivena crvenim koncem, najbitnija je stavka paketa "lakšeri" sa testa.
Dobro je i to što su tu digitalna instrument-tabla s brojnim podacima, kao i centralni ekran od 10,1 inč. Iako je grafika pomalo već zastarela, sve se rešava na "tač", ali na raspolaganju su i osnovni manuelni tasteri na volanu. Potrebno je vreme za navikavanje, ali posle prvobitne nervoze ubrzo lakše upravljamo funkcijama.
Zatekao nas je dubok sneg na Zlatiboru, a ZS se odmah privikao. Iako smo sumnjali u snalažljivost šestostepenog automatskog menjača, brzo nas je razuverio. Odlično oseća podlogu i na snegu se izuzetno dobro snalazi, a naoružan je i sistemom za biranje moda vožnje (urban, normal i dinamik). Čak ima i elektronski sistem za spuštanje niz brdo, ali i kameru sa 360 stepeni.
Cena mu je jedna od najvećih vrlina. Osnovni model ima bogatu opremu i košta 18.990 evra, što je danas primamljivo, posebno jer stiže s garancijom od sedam godina ili 150.000 kilometara. Testirani auto s kožom i automatikom košta 23.490 evra, a isti model s manuelnim menjačem je 1.000 evra manje.
Sve ovo pokazuje da se u Šangaju ne šale i da će ih u narednim godinama biti sve više.
TEHNIČKI PODACI
MG ZS LAKŠERI
Motor: 999 ccm
Snaga: 111 KS pri 5.200 o.
Moment: 118 Nm
Masa: 1.264 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,4 s
Maks. brzina: 175 km/h
Potrošnja na testu (kombinovano): 7 l
Rezervoar: 45
Dužina / širina / visin:
.323 / 1.809 / 1.653
Međuos. razmak: 2.580 mm
Prtljažnik: 488 / 1.375 l
Osnovna cena: 18.990 evra
(Kurir.rs / Mladen Radulović)