Web sajt je primarna tačka kontakta između brenda i njegovih potencijalnih kupaca, zbog čega je presudno da se dizajnira imajući na umu krajnjeg korisnika, nudeći besprekorno korisničko iskustvo i privlačan vizuelni dizajn, koji efektivno predstavlja brend.
Međutim, redizajn web stranice može biti zastrašujući zadatak, posebno ako se ne radi ispravno. Uobičajene greške tokom procesa redizajniranja web stranice mogu dovesti do lošijeg korisničkog iskustva, smanjenog saobraćaja i gubitka prihoda.
U nastavku teksta ćete pronaći neke od najčešćih grešaka koje brendovi prave prilikom redizajniranja svoje web stranice i ponuditi savete o tome kako da ih izbegnu da bi obezbedili uspešan i efikasan redizajn.
Zanemarivanje korisničkog iskustva
Ovo je uobičajena greška koju brendovi prave kada redizajniraju svoju web stranicu. Zanemarivanje korisničkog iskustva može dovesti do finalnog utiska koji je zbunjujući i frustrirajući za posetioce. Ovo, zauzvrat, može dovesti do smanjenja broja poseta, angažovanja posetilaca i broja konverzija.
Jedan od najznačajnijih aspekata pozitivnog korisničkog iskustva jeste da obezbedite da je web sajt lak za navigaciju. Kako da to postignete? Jasan i intuitivan meni može olakšati korisnicima da brzo pronađu informacije koje traže.
Pored jednostavne navigacije, sadržaj treba da bude lak za čitanje, sa jasnim i konciznim izgledom, koji pomaže korisnicima da brzo razumeju informacije.
Ignorisanje web analitike
Analitika web sajta pruža vredan uvid u načine na koje korisnici komuniciraju sa njim, u to odakle dolaze i u delotvornost sajta. Zanemarujući analitiku web stranice brendovi rizikuju da naprave redizajn koji ne rešava kritične probleme na sajtu ili ne uspe da iskoristi uspešne elemente.
Analitika može pomoći preduzećima da identifikuju oblasti kojima je potrebno poboljšanje i one koje dobro rade. Primera radi, ako podaci pokažu da korisnici provode više vremena na određenim stranicama, kompanije mogu da identifikuju prednosti ovih stranica i obezbede da se ovi elementi prenesu u redizajn.
Zanemarivanje faktora optimizacije
Optimizacija za pretraživače (SEO) je proces poboljšanja kvaliteta i kvantiteta saobraćaja na web sajtu povećanjem vidljivosti stranice na prvim stranama i među prvim rezultatima pretraživača. Zanemarivanje SEO tokom redizajna može dovesti do smanjenja vidljivosti organske pretrage i na kraju do manjeg prometa na sajtu.
Neophodno je uzeti u obzir elemente optimizacije na stranici kao što su naslovi, metaopisi, oznake zaglavlja i sadržaja. Pored toga, uključivanje relevantnih ključnih reči, interno povezivanje i optimizacija slika mogu dodatno poboljšati vidljivost sajta. Sve u svemu, davanje prioriteta optimizaciji sajta tokom redizajniranja web lokacije može dovesti do znatno boljih dugoročnih rezultata.
Komplikovanje osnovnog dizajna
Preterano komplikovanje dizajna web stranice je još jedna česta greška koju preduzeća prave prilikom redizajniranja. To uključuje dodavanje previše elemenata ili dizajnerskih karakteristika na sajt, što rezultira pretrpanim i zbunjujućim interfejsom. Ovo može preplaviti korisnike i otežati im efikasnu navigaciju, što ponovo može dovesti do lošeg korisničkog iskustva i smanjenog angažovanja.
Dizajn stranice treba da bude vizuelno privlačan i lak za razumevanje, sa jasnim izgledom koji, kao što je već bilo rečeno, vodi korisnike kroz sadržaj sajta. Preterano komplikovanje dizajna može otežati korisnicima da pronađu ono što traže i rezultirati konfuzijom i frustracijom.
Brendovi lako mogu da izbegnu prekomerno komplikovanje dizajna web stranice tako što će dati prednost jednostavnosti i minimalizmu.
Čist i direktan dizajn može biti jednako efikasan i zanimljiv kao i komplikovaniji, bez rizika da preplavi i zbuni korisnike. Pored toga, testiranje korisnika može biti dragoceno u identifikaciji elemenata dizajna koji mogu biti zbunjujući ili neodoljivi za korisnike, omogućavajući brendovima da izvrše prilagođavanja pre zvaničnog lansiranja redizajniranog sajta.
Naučite kako da postanete eksperti
Za one sa kreativnim porivom, oštrim okom za detalje i ljubavlju prema tehnologiji, web dizajn može biti odličan izbor karijere. Važno je zapamtiti, međutim, da se za uspostavljanje karijere u ovom poslu mora posvetiti najmanje godinu dana obrazovanju kako bi se stekle potrebne veštine i znanja koja garantuju uspeh.
Zato ne trošite svoje vreme na kratkim obukama. Ulaganjem u vrhunsko obrazovanje potencijalni dizajneri mogu da usavrše svoje veštine i steknu nove, potrebne za kreiranje vizuelno zadivljujućih rešenja. Uz nepokolebljivu odlučnost i naporan rad, svako može da nastavi uspešnu karijeru u web dizajnu i da napreduje u ovoj oblasti, koja se neprestano razvija.
Upišite sertifikovanu obuku za web dizajn i napravite pravi korak ka svojoj karijeri iz snova.
Tim Edukacija