POLITIKA

GORAN VESIĆ: Radovi na pruzi Novi Sad – Subotica po planu, gradimo Srbiju budućnosti

Kurir

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić prisustvovao je u Subotici sastanku Radne grupe koja prati dinamiku radova na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad – Subotica, i poručio da nema nikakvih problema u realizaciji projekta koji bi mogli da „pomere“ rok i da će pruga biti završena kako je i predviđeno, do kraja 2024. godine.

- Svake nedelje, imamo redovne sastanke na kojima rešavamo probleme koji se pojavljuju tokom realizacije ovako velikog projekta. Izgradnja brze pruge između Beograda i Subotice, odnosno, sada dela između Novog Sada i Subotice, trentuno je naš najveći nacionalni projekat, koji pokazuje novo lice Srbije - rekao je Vesić.

Ministar je ukazao da problemi uvek postoje kada se realizuje jedan veliki projekat, poput izgradnje brze pruge, ali da svi zajedno - Republika, Pokrajina, gradovi Novi Sad i Subotica, kao i ostali gradovi na trasi, izvođači, podizvođači radova, arheološki zavodi i javna preduzeća, rešavaju sve, problem po problem.

MGSI 
foto: MGSI

- Radovi teku po predviđenoj dinamici, koja nam omogućava da do kraja 2024. godine, kako su kineski partneri i obećali predsedniku Aleksandru Vučiću, brza pruga između Beograda i Subotice bide završena. U ovom trenutku ne vidimo nijedan problem koji bi tu dinamiku omeo - istakao je Vesić.

Zahvaljujući tome, 2025. godine putovaće se brzom prugom između Beograda i Budimpešte, za manje od tri sata.

- To je Srbija koju gradimo, Srbija budućnosti - poručio je ministar Vesić.

Sastanku u Gradskoj kući u Subotici prisustvovali su i pomoćnica ministra za železnički i intermodalni transport Anita Dimoski, izvršni direktor za razvoj i investicije "Infrastrukture železnice Srbije" Milan Novović, gradonačelnik Subotice Stevan Bakić, predsednik Skupštine grada Balint Pastor, zamenik gradonačeknika Imre Kern, predstavnici Grada Novog Sada, gradskih sekretarijata, javnih i komunalnih preduzeća, zavoda za zaštitu spomenika kulture Novog Sada i Subotice, te predstavnici kineske kompanije CCCC, izvođača radova.

MGSI 
foto: MGSI

Deonica Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra, a radovima je obuhvaćena izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica. Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.

Kurir.rs