Ovo je jedan pomalo bizaran događaja sa turističkom agencijom, koji na momente deluje smešan, ali našim turistima sigurno nije bilo do smeha tokom "avanture" po Italiji.
Šta sve može da vam se desi na putu jedna putnica je obavestila udruženje "Efektiva" i zatražila savet i pravnu pomoć. Ova organizacija odlučila je da ne otkrije ime agencije i ostale detalje dok se ne oglasi i sam organizator puta.
Preko agencije su uplatili petodnevno putovanje sa smeštajem i dva noćenja pod nazivom „Rimini (Padova, Ferara, Modenea) San Marino“ Italija i putovali od 9-13. marta 2023.
Žalbu prenosimo u celosti:
Na sajtu agencije stoji da se putuje turističkim autobusom visoke turističke klase, A/C klimom, audio/video opremom. Na mestu polaska ispred „Sava centra“ sačekao nas je minibus kapaciteta 30 sedišta, bez navedene opreme koju imaju turistički autobusi i za tu izmenu niko nam nije rekao niti obavestio mejlom ili SMS porukom. Odmah smo posumnjali i u tehničku ispravnost vozila jer nismo imali potvrdu o tehnoičkom pregledu pre putovanja.
Polazak je bio zakazan za 18 sati 9. marta uz pravljenje čestih pauza (4-5 pauza) u trajanju od 45 minuta uz obrazloženje „da moraju a prave pauze jer ćemo stići isuviše rano u Padovu“.
Na samom polasku nam je vodič ponudio eksurzije u Feraru, Modenu i San Marino kao dodatnu uslugu koja se plaćala 55 evra po osobi ako se uzmu sve tri destinacije u paketu. San Marino je praktično dva puta naplaćen jer to bila polazna tačka za povratak u Srbiju, tako da oni koji nisu platili ekskurzije svakako išli u San Marino i bez plaćanja, što je bila skoro polovina putnika. Platili smo i nismo dobili račun od vodiča.
Vozači nisu znali put, gubili li su se i prolazili skretanja isključenja tako da smo gubili vreme u vožnji ne znajući koliko nam ostaje slobodnog vremena za ekskurzije. Po povratku iz Modene 11. marta oko 21 sat, vozači su se izgubili u Riminju i došli do podvožnjaka koji je niži nego mini-bus a vodič nas je izveo iz vozila i uputio peške ka hotelu uz instrukcije da je svega kilometar daleko i da nije strašno da hodamo.
U San Marinu 12. marta vodič je odlučio da umesto polaska u 16 sati i krenemo nazad za Srbiju, da ipak posetimo autlet „Ekspiriens“ koji nije bio u programu putovanja, a zbog čega smo trebali da krenemo u 18 sati. Niko od putnika nije imao potrebe za posetom autleta, a na preporuku vozača i vodiča da krenemo ranije ako se svi skupimo ponovo i uđemo u minibus,.
Vreme je bilo oko 17.30. U međuvremenu ne možemo da nađemo vodiča koji je sam otišao u autlet isključio mobilni telefon, pa ni mi ni vozači nismo uspeli da ga fizički nađemo.
Tek u 18.32 sata smo dobili SMS da je mobilni bio dostupan, pozvala sam ga svog telefona u romingu, javio se i rekao da stiže i da je „izgubio telefon pa ga je ponovo našao“ iako mu je telefon bio nedostupan - dakle namerno isključen do daljnjeg. Konačno smo krenuli za Srbiju u 18.45 sati. Oko 21 sat zamolila sam vozača da stane na prvoj benzinskoj stanici ili parkingu sa toaletom zbog fizioloških potreba. Pitali su me „Da li je hitno?“, i iako sam potvrdno odgovorila oni nisu stali na prvoj stanici već produžili sa vožnjom i sledeća stanica je bila udaljena 16 kilometara. Ni na toj nakon 16 kilometara nisu stali, a na moje pitanje zašto nisu stali, odgovorili su da ćemo stati na sledećoj koja je bila udaljena za još 48 kilometara, što je oko sat vremena vožnje.
Dobila sam ciklus i jednostavno nisam imala način da sprečim ono što je usledilo a to je da sam bila sva u flekama i krvi.
Iz navedenih razloga i situacije, pri dolasku u Beograd zamolila sam ih da mi stanu na lokaciji poznatijoj kao „Zmaj“ da bih što pre stigla do nekog toaleta i rešila svoj problem, vodič je počeo da nas ucenjuje da će stati pod uslovom da se ne žalimo u agenciji na šta smo odgovorili da ćemo se svakako žaliti i evo žalimo se i vama YUTA i agenciji.
Izašli smo iz minibusa oko 10 sati prepoden 13. marta, sa polazne tačke kod „Sava centra“.
U minibusu smo zaboravili flašu maslinovog ulja i nakon oko sat vremena, kontaktirali smo agenciju koja je rekla da nemaju kontakt sa vozačem i da zovemo mi ako možemo i sami rešimo situaciju.
Istog dana vodič me je uznemiravao ličnim porukama i linkovima ka njegovim promo spotovima preko Viber aplikacije. U nadi da ćete me uputiti šta su naša prava a šta obaveze agencije u ovakvim situacijama, srdačno vas pozdravljam, navodi se u dopisu očajne putnice.
(Kurir.rs)