Nekada je bolje da prvi kupac provede neko vreme u svom vozilu, jer posle postaje prosto neverovatno kakve sve modele možete sebi priuštiti za relativno mali novac. Nakon svih pažljivih proračuna kvaliteta, štedljivosti, udobnosti i klase, na listu najpovoljnijih i gotovo idealnih kupovina, koje se kreću u rasponu od 1.000 do 3.000 €, stižu nešto drugačiji i veoma interesantni modeli.
FORD FOCUS
Ovo može biti najbolje polovno vozilo sa početka milenijuma. Praktično svi modeli ove generacije ne prelaze cifru od 3.000, a uprkos tome što su stari skoro 15 godina i dalje savršeno služe kao praktični i aktivni porodični automobili. Ako ste dovoljno srećni možete pronaći modele Ford Focus MkI iz 2001. godine koji koštaju manje od 1.000 €.
Međutim, ako posedujete mogućnost da se ispružite za nešto više novca, možete veoma lako kupiti savršene verzije MkI automobila sa manje od 100.000 pređenih kilometara na odometru. Budite uporni i bićete nađrađeni modelom koji poseduje veoma lep izgled, savršenu vozačku dinamiku i prostranu kabinu.
Štaviše, popularnost Focus modela samo znači da imate obilje izbora, dok široki opsezi karoserija i motora garantuju da postoji idealan Focus za svakoga - ali se iz gomile definitivno ističu oni sa 1.8 Zetec agregatima.
PEUGEOT 106 GTI
Sa kombinacijom živahnog motora zapremine 1,6 litara, šasije oštre kao brijač i veoma lake karoserije, ova džepna raketa je pravi užitak za svakog vozača, ali i veoma vredan prethodnik legendarnog 205 GTi modela francuske kompanije.
Kruto dizajnirana šasija 106 GTi automobila znači da njena slučajna oštećenja često predstavljaju problem, dok je sama kabina takođe prilično osetljiva i krhka. U ovom slučaju pažljivo birajte i verovatno ćete biti u mogućnosti da nađete odlično očuvan i nemodifikovan primerak Peugeot 106 GTi modela za oko 2.500 €.
AUDI A2
Kako troškovi automobilskih delova nastavljaju da rastu Audi A2 postaje sve jači. Lagana aluminijumska konstrukcija, odlična aerodinamičnost i efikasnost u potrošnji goriva čine ovog kompakta sa petoro vrata jednim od najefikasnijih automobila po pitanju cene.
Šta više, pametno dizajniranje rezultira veoma komfornim enterijerom, dok je kvalitet njegove izrade izvanredan. Pomalo tromi dizeli troše do 4,7l goriva na 100 km, ali je uglađenije modele benzinskih motora zapremine 1,4 i 1,6 litara mnogo lakše pronaći na tržištu i dosta su jeftiniji.
Cene ovog modernog klasika će svakako vremenom astronomski rasti, tako da je možda bolje da sebi obezbedite jedan u skorije vreme.
FORD MONDEO KARAVAN
Samo je nekoliko polovnih automobila toliko senzibilno kao MkIII Mondeo karavan. Prostrana kabina i prtljažnik zapremine 540 litara predstavljaju neke od najistaknutijih karakteristika ovog modela, a tu su još njegova robustna karoserija i oštro upravljanje. Brzim pregledom interneta, i klasifikacijom ovog automobila, mogu biti pronađeni mnogi primerci sa više od 200.000 pređenih km i cenom iznad i oko 1.000 €, što samo dokazuje da je ovaj Ford veoma žilav radni konj. Izdvojite nešto više novca i sebi ćete obezbediti model sa upola manjom kilometražom.
Ako se opredelite za opseg modela Ghia, dobijate obilje opreme, uključujući i kontrolu klime, kožne presvlake i aluminijumske felne. Najbolji motor u ovoj seriji je veoma snažani TDCi zapremine dva litra.
HYUNDAI I20 1.2
Ovo maleno Hyundai kompakt vozilo poseduje dosta prostora i dolazi kao komfort model. Sadrži svu prateću opremi koja uključuje sve od aluminijumskih felni preko klime i iPod konektora do elektronskih podizača stakala.
Benzinski motor zapremine 1,2 litra i skoro 57 kilovata pruža veoma solidne performanse takođe. Ipak, najbolja stvar sa ovim automobilim, prilikom kupovine polovnog modela, jeste njegova garancija, jer gotovo sve jedinice iz 2010. godine i danas imaju još tri naredne godine pokrivene.
AUDI A8
Nije potrebno da potrošite pravo bogatstvo kako biste sebi obezbedili izvorno parče luksuza i za oko 2.000 € sednete za volan impozantnog serila A8 kompanije Audi, koji se i dalje kotira kao jedna od najboljih limuzina u poslednje dve decenije.
Veoma dobra vest je da ova pogodbena cena ne pokriva velike račine za gorivo, ali intenzivna upotreba lakog aluminijuma pomaže povećanju efikasnosti, posebno onda kada je automobil opremljen 2,8l V6 motorom. Međutim, njegova servisna istorija je od vitalnog značaja, tako da obavezno morate proveriti da li sva skupocena elektronika i razne naprave funkcionišu kako treba.
(Kurir.rs/ autoexclusive.rs)
Bonus video: