KAKO SE LJUDI ODLUČUJU ZA KUPOVINU: Ovo su tri faze korisničkog putovanja

Promo

Nema osobe koja bi se ujutru probudila sa mišlju: „Danas ću nešto kupiti”. Umesto toga, kupci prolaze kroz faze odlučivanja do kupovine koji uključuje istraživanje i procenu pre nego što se obavežu na konkretnu lojalnost.

Taj proces se naziva korisničkim putovanjem. Pošto su potrošači danas informisaniji nego ikada pre, važno je da duboko razumete ličnost vašeg kupca i njihovo putovanje kako biste mogli da kreirate sadržaj koji im pomaže na tom putu dok vas pozicionira kao pravi izbor u vašoj niši.

Promo 
foto: Promo

U nastavku ćete saznati koje faze na tom putu postoje i kako da podelite sadržaje kojima ćete ih upotpuniti.

1. Formiranje svesti

U prvoj fazi kupac doživljava problem ili simptome problema, odnosno nedostatka koji ima. Njegov cilj tada postaje da ga ublaži ili reši. Zato će se tada posvetiti traženju informacija kako bi jasnije razumeli, uokvirili problem i dali mu ime.

Objava na blogu

Objava na blogu je idealan deo sadržaja koji cilja na fazu podizanja svesti. Pisanjem o problemu ili temi koju vaša ciljna grupa želi da otkrije, a potom i objavljivanjem teksta na svom web sajtu, pružate šansu kupcima da tokom Google pretrage lakše dođu do vas i otkriju vaš brend.

Promo 
foto: Promo

Društvene mreže

Prema istraživanju pokreta Pju (Pew), 72% javnosti koristi neki oblik društvenih medija, pa ćete tako i sami sigurno pronaći svoju ciljnu grupu na nekoj od mreža. Za razliku od postova na blogovima, njihovi pandani na društvenim mrežama su kraći, pa možete brže okupirati pažnju svoje publike.

Tutorijali

Ponekad je najbolji način da se reši problem upravo učenje nove veštine. Zato će se kupci često okrenuti online izvorima kako bi saznali kako da njom ovladaju. Ako se usput pojavi neki proizvod koji im u tome može pomoći, vrlo lako se mogu opredeliti i za njega. Zato su tutorijali i edukativni sadržaji popularni u prvoj fazi putovanja.

2. Razmatranje

U fazi razmatranja, kupac će imati jasno definisan nedostatak, sa konkretnim nazivom, pa će se zato posvetiti istraživanju i razumevanju svih dostupnih pristupa ili metoda za rešavanje. Dakle, razmatranje će se odnositi na načine da se problem koji su definisali što brže i efikasnije reši.

Promo 
foto: Promo

Studije slučaja

Studija slučaja se može istovremeno koristiti u fazi razmatranja i odlučivanja. Pružanjem konkretnog primera kako brend dokazano rešava probleme drugim ljudima potkrepljenog podacima možete ubediti potencijalnog kupca.

Besplatan uzorak

Dok se korisnik odlučuje za pravi izbor i razmatra koje opcije sve ima, dobra je ideja dati mu prilike da proizvod isproba pre nego što donese odluku. Primera radi, upravo zato kozmetičke kuće pakuju svoje proizvode u male uzorke koji mogu da brže prikažu rezultate.

3. Odlučivanje

Kada pređe u fazu odluke, kupac odlučuje o svojoj strategiji rešenja, metodi ili pristupu koji će izabrati. Njegov cilj je sada da sastavi listu dostupnih dobavljača, odnosno brendova ili proizvoda i da na kraju donese konačnu odluku o kupovini.

Test faza

Ima li boljeg načina da saznate da li želite da kupite proizvod nego da dobijete određeno vreme tokom kog ćete moći da ga testirate? Auto-kuće su godinama koristile taktiku „probne vožnje“ jer ona daje rezultate. Ako proizvod odgovori na sva pitanja koja kupac ima, sve što prodajni tim treba da uradi jeste da odgovori na njihove primedbe i da zaključi ugovor.

Promo 
foto: Promo

Kupon

Svako želi da ostvari popust. Ako ste već ispunili sve faze korisničkog putovanja i uspešno došli do finalne, onda je podsticaj u vidu akcije, kupona ili određenog popusta nešto što sigurno može da vam pomogne da prodate proizvod.

Naučite kako da kreirate plan

Svi delići sadržaja koji su navedeni, kao i tehnike koje možete koristiti samo su podsticaji koji će pomoći kupcima da donesu konačnu odluku. Međutim, ako ne znate kako da ih upakujete u veću strategiju i dođete do rezultata koji su zadovoljavajući, onda vam nedostaju veštine bez kojih ne možete očekivati uspeh. Ne gubite vreme na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Posvetite bar godinu dana učenju i usavršavanju kako biste ovladali svim tehnikama i alatima koje ćete kasnije sa uspehom koristiti u kreiranju korisničkih putovanja.

Upišite intenzivnu obuku za internet marketing i naučite kako da dovedete kupca od ideje do kupovine.

Promo