NA OVIM POLOVNJACIMA NAJČEŠĆE VARAJU SA VRAĆANJEM KILOMETRAŽE: Obratite pažnju pri kupovini, kod OVIH MODELA su najveće prevare

Shutterstock

Najnovija studija potvrdila je opšte prihvaćeno mišljenje da preprodavci najčešće vraćaju kilometražu na nemačkim premijum automobilima.

Već smo naučili, a brojni kupci su se posvedočili, da je skidanje kilometraže jedna od najčešćih prevara na tržištu polovnih automobila. Ovim jednostavnim zahvatom lako se može povećati cena automobila, čime prodavac stiče dodatni profit.

Istraživanje carVerticala pokazalo je da kupci vrhunskih nemačkih vozila moraju da budu posebno na oprezu jer imaju najviše šanse za kupovinu automobila s izmenjenim podacima merača kilometraže. carVertical je analizirao više od 700.000 izveštaja o istoriji polovnih automobila generisanih između novembra 2020. i novembra 2021. Analizirao je 18 različitih tržišta, i to Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Letoniju, Litvaniju, Estoniju, Ukrajinu, Bugarsku, Srbiju, Nemačku, Hrvatsku, Rusiju, Sjedinjene Američke Države i Italiju.

Zorana Jevtić 
foto: Zorana Jevtić

Analizirana je vrednost automobila s vraćenom kilometražom i utvrđeno je da je 16.1% testiranih vozila tokom 12 meseci imalo vraćenu kilometražu. Nema sumnje, BMW M5 je automobil s najčešće vraćenom kilometražom, s nešto više od trećine proverenih modela za koje postoji mogućnost vraćene kilometraže. Međutim, ovo je tek deo većeg problema oko BMW-ovih automobila jer je bavarska marka omiljena kod prevaranata.

Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu, otkriva: „Polovinu spiska top 10 zauzimaju automobili ovog proizvođača, što je u korelaciji s potražnjom za polovnim BMW-ovim vozilima na različitim tržištima. Podaci takođe pokazuju da je veća verovatnoća da će kilometraža biti promenjena na skupljim automobilima, što se mora uzeti u obzir tokom traženja polovnog vozila. U takvoj je situaciji korisno provjeriti kilometražu.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Drugo i treće mesto na listi zauzimaju BMW-ova serija 7 i Subaru Outback s 33.4 i 31.8% automobila kojima je moguće vraćena kilometraža. Audi A8 je peti po redu model s najčešće vraćenom kilometražom, dok je neznatno povoljniji A7 zauzeo deseto mesto u istraživanju smanjene kilometraže, s nešto više od četvrtine (25.8%) vozila sumnjive kilometraže.

Očekivano, verovatnoća vraćanja kilometraže raste sa starosti automobila. Najpopularniji modeli s vraćenom kilometražom proizvedeni su između 2006. i 2016. godine. Pritom postoji korelacija između verovatnoće za prevaru i klase automobila.

Zorana Jevtić 
foto: Zorana Jevtić

„Spisak automobila kojima je najčešće vraćena kilometraža sastoji se većinom od vozila više klase, ali postoje i neki modeli iz srednje klase, iako s manjim udelom ukupnog broja primeraka s vraćenim kilometrima. Subaru, Ford i Volkswagen pripadaju istoj starosnoj grupi kao i vozila više klase. Čini se da je kilometraža najčešće izmenjena automobilima između pet i 15 godina starosti“, kaže Buzelis.

Ford Mustang najnoviji je model na ovom popisu. Budući vlasnici šeste generacije moćnog Mustanga treba da budu posebno oprezni prilikom onlajn provere prethodnih podataka o kilometraži. Vlasnici BMW-a M5 iz 2006. godine, serije 5 iz 2007. i X5 takođe bi trebalo da istraže ima li njihov automobil autentičnu kilometražu.

Još jedno ustaljeno mišljenje dobilo je potvrdu u ovom istraživanju. Većina automobila kojima je vraćena kilometraža ima pogon na dizel motorima.

„Dizel automobili projektovani su za vožnju na velikim udaljenostima, što znači da takva vozila imaju veću šansu za prevaru s kilometražom. Međutim, stvari bi se u budućnosti mogle da se promene jer prodaja dizel automobila pada“, objašnjava Buzelis i najavljuje moguće promene.

EPA 
foto: EPA

Trenutna je situacija takva da su dizelaši zastupljeni s do 90%. To je posebno vidljivo na VW Phaetonu kod kojeg je od 10 primeraka s vraćenom kilometražom devet ima pogon na dizel motorima. Kod BMW-a serije 6 je skoro isti odnos benzinaca i dizelaša s vraćenom kilometražom. Naravno, kod Mustanga i M5 dizelaša i nema.

Rezime bi bio da kupci automobila u ekonomskoj klasi imaju nešto manji rizik od lošeg iskustva. Oni koji kupuju vrhunske dizelske automobile stare između 5 i 15 godina imaju najveći rizik jer je to vrsta vozila kojoj je najčešće izmenjena kilometraža. Modeli visokih performansi takođe često imaju slučajeve prevare s kilometražom, a kupovina takvih automobila bez onlajn provere istorije može dovesti do ogromnih troškova u budućnosti.

(Kurir.rs/ carVertical)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

03:32
OPREZ! OVI AUTOMOBILI U SRBIJI SU NA UDARU LOPOVA! Namerno OVAJ auto deo kradu, a bez njega ne možete proći TEHNIČKI PREGLED Izvor: Kurir televizija