BEOGRAD - Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, predstavio je danas nov sistem funkcionisanja gradskog prevoza, a kako je rekao, u budućnosti će biti ukinuti kontrolori.
On je objasnio i da će grad jednostrano raskinuti ugovor sa "Kentkartom", kao i da je "validator bio laž". Uvodi se i nov sistem karata.
Gradonačelnik je najavio da će celodnevna karta koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta.
- Ovo je novi sistem javnog prevoza u Beogradu. U postojećem sistemu grad je podeljen na 4 zone. U novom postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju - rekao je Šapić.
Uvodi se i karta za 7 dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za 3 i 5 dana.
Ukidaju se i kontrolori
Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.
- U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa.
On je govorio i o ugovoru sa Kentkartom.
"Ugovor je od starta štetan za grad Beograd i čitav sistem koji je baziran na validatoru sistem koji ne može da funkcioniše i koji donosi štetu i gradu i putnicima, jer nije unapredio javni prevoz, već ga je unazadio. Ni tako štetnog ugovora oni se nisu pridržavali", kazao je Šapić, prenosi Telegraf.
On je istakao da je glavni problem u funkcionisanju naplate javnog prevoza neprihvatanje sistema od strane putnika.
Ideja je, bila, kazao je, da Grad preuzme naplatu karata, a da se nađe način da privatni partner održava sistem koji je kreirao. Međutim, i od toga se odustalo.
- Počinju da izlaze raznorazne manjkavosti, slabosti i defekti čitavog sistema. Mi u poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne treba da učestvujemo u tom sistemu - kazao je Šapić i dodao da će se sve to pokazati u narednom periodu i u sudskom postupku.
Grad će zahtevati odštetu za štetan ugovor i odbraniće se pred sudom u slučaju zahteva za penalima, jer se privatni partner nije pridržavao ugovora.
Kako je rečeno na konferenciji trebalo je da se dogovore, i da zajedno rade.
"Oni su od 2012. do 2022. godine bili vlasnici svih podataka u sistemu" kazao je Šapić i istakao da je, ipak, samo 25 posto ljudi čekiralo karte u sistemu u kome je bilo zamišljeno da svi validiraju svoje karte: "Je l' vi shvatate koliko je ovo jedna laž, validator koji je zakomplikovao život putnicima, a informacija koju je slao je bila beznačajna i ničemu nije služila, zato što je obuhvatala 25 do 30 posto putnika".
Gradonačelnik je kazao da će na sudu tražiti podatke i uvid kako je taj, kako je rekao "tajni sistem" funkcionisao.
- Hteo sam da ukažem na to kolika je ovo prevara. 13 godina teramo ljude da se validiraju, a mi ne znamo koliko ljudi plaća prevoz. Mi samo znamo da je opalo sa 9 milijardi na 6 milijardi. Postavlja se pitanje čemu je ovo služilo poslednjih 13 godina? Ničemu - rekao je.
Kurir.rs/Telegraf