Nekad je „huavej“ bio najjeftiniji telefon. Danas je među najskupljima, ali i najboljima. Nekada davno, pre samo 20 godina, kineski automobili bili su kopije, vozači su mislili da voze igračke, ali u toku je velika promena. Ne samo brenda već pre svega kvaliteta, ali i dizajna.
Kineska moć na automobilskoj planeti dostigla je tokom protekle decenije neslućenu moć. Ne samo da su pokupovali mnogo najveće svetske fabrike automobila već su visoku tehnologiju i stručnjake upotrebili za svoje marke.
Prva asocijacija na vozilo iz „zemlje zmaja“ jeste povoljna cena. Mnogi znaju koji su kineski automobili najjeftiniji, ali gotovo da se ne priča koji je najskuplji. To je proizvod fabrike „Crvena zastava“, ali ne nama poznate iz srca Šumadije, već koncerna FAW. Zove se „hongći L5“ (Hongqi), nadimak mu je kineski „rols-rojs“ i košta gotovo kao britanski imenjak.
Skupa kopija
Prvi model predstavljen je 2014. godine, ali sada je stigao redizajn, naravno i sa korigovanom cenom. Novi model upravo je predstavljen na aktuelnom Salonu automobila u Šangaju. „Hongći L5“ je luksuzna limuzina koja ima najveću reklamu jer je to službeno vozilo predsednika Kine Si Đinpinga.
Iako je reč o novoj generacija, i Kinezima neće biti lako da je razlikuju od prethodne. Najveća novina je na prednjem delu vozila, gde je ugrađena veća maska. Objektivno, prednji deo je iskopiran „pežo 404“, koji je predstavljen pre pedesetak godina, dok je zadnji deo preslikan iz „rols-rojseva“. Enterijer je modernizovan, pa su u kabini pored retro volana stigla čak tri ekrana. U suštini, reč je o automobilu namenjenom veoma probranoj klijenteli iz kineskog društva.
Prodaje se samo u Kini
Kada je reč o pogonu, prethodna generacija se nudila u kombinaciji sa 4,0 V8 agregatom sa 381 KS, ali sa 6,0 V12 grdosijom sa 408 KS. U novom modelu ispod ogromne haube biće 4,0 V8 turbomotor, s najmanjom snagom od 500 KS, nezvanično prenose lokalni izvori. Najveća zanimljivost je, ipak, cena. „Hongći L5“ košta šest miliona juana, odnosno 800.000 evra! Zasad se prodaje samo u Kini.
(Kurir.rs/M. Radulović)
Bonus video: