Ratni veteran Miroljub Janićijević (53), pripadnik 63. padobranske brigade koji kje preživeo ratove devedesetih, poginuo je u petak prilikom leta paraglajderom.
Prema nezvaničnim informacijama do tragedije je došlo zbog kvara levog krila padobrana, usled čega se letelica survala u krš atara sela Koritnjak.
Ko vodi računa o ispravnosti tih letelica i da li je tragedija mogla da se spreči, istraživala je novinarka Kurir TV Ivana Jovanović sa svojim sagovornikom.
- U vazduhoplovnim sportovima školuju se piloti i za vanredne situacije, ali poštoji viša sila i trenuci kad nemamo vremena da preduzmemo bilo šta. Zato imamo i avionske katastrofe, ali i prirodne priotiv kojh ne možemo ništa. Trudimo se da podignemo bezbednost na najviši nivo - kaže Branko Janković, pilot u penziji i instruktor paraglajdinga.
Kako je istakao, sumnja da je neispravna oprema paraglajdera bila uzrok ove nesreće.
- Sam pilot paraglajdera proverava opremu pre svakog leta, a kako proizvođač predviđa, posle 100 sati letenja ili posle dve godine vrši se kontrola. Mi u Srbiji nemamo zvanični servis, ali imamo ovlašćenog servisera Zorana Petrovića iz Kraljeva, koji je doneo paraglajding u našu zemlju. Imamo stručnjake koji proizvode opremu, padobrane, a čuo sam da će početi proizvodnju krila paraglajdera. Mislim da oprema nije uzrok nesreće, Verovatno su u momentu poletanja vremenski uslovi bili nepogodni, da su se iznenada pogoršali, ali sačekaćemo da Komisija za ispitivanje udesa kaže svioje - zaključio je Janković.
Kurir.rs/Ivana Jovanović