Novi DUAL radar koji je odnedavno u upotrebi na srpskim saobraćajnicama i koji, za razliku od prethodnih koje je saobraćajna policija imala, istovremeno mogu meriti brzinu kretanja čak pet vozila, prava je noćna mora za sve bahate vozače.
Čak i kada prođete pored uređaja koji "lovi" prekoračenje brzine i ponadate se da vas možda nije usnimio, iza ćoška će vas verovatno sačekati patrola saobraćajne policije.
Tehničke mogućnosti novog radara koji koristi saobraćajna policija znatno su bolje od onih koje su imali radari TLaser III koji su do sada korišćeni. Ukoliko se i dogodi da prođete pored DUAL radara saobraćajnicom koja ima više kolovoznih traka i ponadate se da vas možda nije usnimio, verovatno se grdno varate jer ovaj uređaj istovremeno prati čak pet vozila, nevažno u kom smeru se kreću.
Kako je objasnio Vladimir Vid iz Uprave saobraćajne policije, najveći broj prekršaja koji se dokumentuje ovim radarom će biti naknadno procesuirani pozivanjem vlasnika da se izjasni ko je kritičnom prilikom upravljao vozilom, ali postoji i druga mogućnost.
"Ali mi radimo i na način da se postavi patrola malo niže uz saobraćajnicu i kada se utvrdi da je određeno vozilo izvršilo prekršaj prekoračenje dozvoljene brzine kretanja, patrola to vozilo se zaustavlja", pojašnjava policajac.
Sa kojih lokacija vreba novi radar
Vida je objasnio da se novi radar može koristiti na dva načina – uz pomoć tronošca ili postavljanjem u posebne stubove i kućišta koji se nalaze pored kolovoza tako da se koristi kao stacionarni sistem za automatsko detektovanje prekršaja.
“Kada se koristi na ovaj način, pomoću tronošca, on može biti na bilo kojoj lokaciji. Potrebno je izvršiti određena podešavanja i merenja, ali nakon postavljanja on bez problema meri na svakoj lokaciji“, objašnjava sagovornik.
Dakle ako vidite tronožac, to znači da je rada aktivan, dok će se za kućušta po svemu sudeći sačekati još neko vreme kako bi se videlo kako izgledaju.
Šta sve kontrolište brzinu kretanja?
Tri su načina na koja saobraćajna policija kontroliše ponašanje učesnika u saobraćaju na putevima. Do sada su korišćeni radarni sistemi za automatsko detektovanje brzine, “presretači”, to jest vozila bez obeležja policije u kojima su ugrađeni radari, ali i sistem merenja prosečne brzine kretanja na auto-putevima.
Zbog toga novi uređaj Ministarstva unutrašnjih poslova znatno olakšava rad saobraćajne policije.
"Pre svega cilj njegovog korišćenja je unapređenje bezbednosti i pešaka i svih učesnika u saobraćaju. Kažem pre svega pešaka zato što smo mi do sada lokacije birali na način da se brzina meri u zonama pešačkih prelaza i u budućem periodu će se pre svega stavljati na lokacije na kojima se očekuje da bi brzina mogla dovesti do događanja saobraćajnih nezgoda. Pre svega nadamo se da će uticati na bezbednost saobraćaja i da se vozači malo sporije kreću na našim putevima", zaključuje Vida.
(Kurir.rs / Nova)