Da li bi trebalo ukinuti ocene za fizičko vaspitanje? Mišljenja građana po ovom pitanju su podeljena.
Novinarka Kurir TV Jasna Glintić razgovarala je tim povodom sa stručnjacima za sport, rekreaciju i fizičko vaspitanje.
Stručnjaci daju prednost tradicionalnom ocenjivanju u odnosu na opisnu ocenu ili ukidanje.
- Da mi imamo razvijenu veliku svest o fizičkom vaspitanju – onda bi bilo idealno da fizičko imamo svakodnevno i da se ne ocenjuje. To znači da je svako dete zdravo i da zna zašto je potrbna fizička aktivnost. Međutim, pošto ocena ima motivišuću ulogu onda smatram da ocenjivanje treba da ostane - rekao je doc. dr Miroslav Marković iz srpskog saveza profesora fizičkog vaspitanja i sporta.
Nijedno dete nema te sposobnosti da dobije jedinicu iz ovog predmeta, kažu profesori fizičkog vaspitanja, jer svako dete može da pokaže minimalni napor i izvede neko minimalno kretanje. A redovno pohađanje nastave i trud u tom slučaju bivaju nagrađeni.
- Ne ocenjujemo ono dete koje je kao fizički sposobno pa ima peticu, a ono koje je gojazno ili manje fizički sposobno ima dvojku. NE! Nego naprotiv. Ono koje je gojazno na početku škosle godine kada izvršimo testiranje vidimo otprilike gde se nalazi i ocenjujemo njegov napredak. Ukoliko je ono napredovalo do kraja školske godine, naravno zaslužuje visoku ocenu – četvorku ili peticu - kaže Goran Petrović, profesor fizičkog vaspitanja u Železničko- tehničkoj školi.
Neretko se događa paradoksalna situacija – da deca ne pohađaju redovno nastavu fizičkog vaspitanja, a da sa druge strane uplaćuju članarine u fitnes i krosfit klubovima i aerobik centrima. Zbog toga postoji redlog da se program osavremeni nekim savremenijim sadržajem.
- Čak i postoji neki program. Ja bih pohvalio kolege koji su pokrenuli program – fizičko u teretani se zove. Određeni fitnes klub pokrenuo je taj program da zajedno sa školom sprovodi nastavu fizičkog u fitnes klubu i verujte odziv dece je bio fantastičan jer su dobili nešto što inače privatno preferiraju - ocenio je mr Dragan Tomašević, generalni sekretar Saveza za rekreaciju i fitnes Srbije.
Na časovima fizičkog, deca uče osnove sporta, rade motoričke vežbe, savladavaju drugu vrstu socijalizacije u odnosu na onu tokom boravka u učionici, a fiskulturna sala predstavlja mesto gde oni ne koriste mobilne telefone. Sve su to benefiti po zdravlje učenika, koji ne razmišljaju o tome nego baš o oceni iz ovog predmeta koja često podiže opšti prosek.
Kurir.rs