U NIŠU USIJANE TELEFONSKE LINIJE ZA PSIHOLOŠKU POMOĆ? Portparolka doma zdravlja otkriva koje probleme deca najčešće prijavljuju
Na SOS telefone niškog Doma zdravlja dnevno se javi po 50 ljudi, koji traže savete i odgovore na dileme koje ih muče. Podsećamo, u Nišu je formiran Savet za bezbednost, i otvorene 3 SOS linije za decu, roditelje i nastavnike, za psihosocijalnu pomoć, a sve u cilju smanjenja nasilja.
Ovim povodom dopisnica Kurira Milena Antić, razgovarala je sa Nevenom Simović, portparolkom Niškog doma zdravlja.
- Dom zdravlja je nakon ovih nesrećnih događaja opredelio dve telefonske linije namenjene za psihosocijalnu pomoć deci i njihovoim roditeljima. Naravno i nastavnicima. To su telefoni savetovališta za mlade i razvojnog savetovališta. Savetovalište za mlade namenjeno je pre svega školskoj deci, a razvojno savetovalište predškolsoj deci i njihovim roditeljima.
Simović je rekla sa kojim problemima se deca najčešće javljaju.
- Najćešće su to svakodnevne nedoumice sa kojima se susreću i deca i njihovi roditelji, kao i nastavnici i vaspitači. Odnose se na probleme koje deca imaju kako sa vršnjacima, tako i sa nastavnicima i vaspitačima. Na telefone se javljaju psiholozi koji imaju pune ruke posla. Naravno, vrlo je odgovorna pozicija na kojoj se oni nalaze trenutno.
Kurir.rs