Ako razmatrate pokretanje sopstvene firme, trebalo bi da znate da biznis plan nije luksuz već nužnost. Svako ko želi da svojoj poslovnoj ideji obezbedi finansije mora razviti ovaj dokument.
Međutim, problem koji se nameće jeste činjenica da nema idealnog predloška za poslovni plan i ovaj dokument se može razlikovati od firme do firme. Ipak, praksa je pokazala koje elemente gotovo svaki dobar plan sadrži u ovom ili onom obiku. U nastavku prenosimo formulu preporučenu od finansijskih eksperata kompanije BDC.
Pregled
Ova sekcija će sadržati kratki opis vaše buduće kompanije i njenog mesta na tržištu.
Plan prodaje i marketinški plan
U ovom segmentu će se naći strategije za targetiranje i aktiviranje vaših potencijalnih klijenata, kao i informacije o ciljnog grupi.
Plan operative
Ovde ćete opisati fizički aspekt vaših poslovnih operacija.
Plan ljudskih resursa
Ovaj element bi trebalo da obezbedi podatke o vašim ključnim pozicijama, kadrovskim politikama i procedurama.
Akcioni plan
Akcioni plan čitaocu predstavlja akcije planirane u periodu od 2 do 3 naredne godine.
Rezime
Rezime iznosi razloge zašto tražite finansije, zajedno sa sažetkom o vašim poslovnim operacijama.
Iako ovaj predložak ne izgleda izazovno, njegovo popunjavanje zahteva ozbiljno promišljanje poslovnog modela i poznavanje konkurencije. Takvo znanje se ne može steći na kratkim kursevima i večernjim školama. Ono zahteva ulaganje barem godinu dana i predan rad na razvoju poslovne ideje. Srećom, ovaj put može biti umnogome olakšan kroz obuku pod vođstvom iskusnih mentora koji će vam pomoći da svoju ideju transformišete u profitabilni biznis.
Za 12 meseci rada u onlajn ili oflajn okruženju iskristalisaćete svoju viziju i proći kroz sve aspekte registrovanja, lansiranja i vođenja jedne preduzetničke inicijative. Zato, upišite sertifikovanu obuku za preduzetnika i realizujte svoju viziju u narednih godinu dana.
Tim Edukacija