BEZBEDNIJE JE KUPOVATI NA INTERNETU?! Advokat objasnio zbog čega su "kupci na daljinu" zaštićeniji od onih koji troše u prodavnici
Sigurno ste bar jednom bili u situaciji da se borite za svoja prava kada je u pitanju zamena robe ili prevara pri kupovini na internetu. A koliko puta samo posumnjate u kvalitet proizvoda koji često nije ni u skladu sa cenom.
Nova pravila o bezbednosti proizvoda su upravo stupila na snagu i sada potrošači mogu da odahnu budući da je u poslednjih dvadeset godina kvalitet robe na tržištu ozbiljno urušen.
Modernozovana Uredba o opštoj bezbednosti proizvoda trebalo bi da obezbedi da u budućnosti u ponudi budu samo sigurni proizvodi, bez obzira na njihovo poreklo i mesto na kome se nude - u trgovinama ili onlajn tržištu.
O tome šta ova uredba znači za potrošače govorili su Marko Dragić iz NOPS-a i Nenad Cvjetićanin, advokat.
- Ova uredba će sigurno povećati stepen bezbednosti potrošača, samo je pitanje šta smo čekali do sad. S obzirom da smo na putu ka Evropskoj Uniji, svakako je trebalo na vreme da se pozabavimo time da ne može roba drugog i trećeg kavliteta da se pojavljuje na tržištu već da pratimo standarde kvaliteta propisane u EU - rekao je Dragić.
Cvjetićanin je istakao su potrošači zaštićeniji kada kupovinu vrše onlajn:
- Potrošači koji kupuju onlajn imaju veći stepen zaštite, jer imaju mogućnost da se u roku oid 14 dan predomisle i da vrate kupljwni proizvod bez ikakvih troškova. Svakako ona prava koja su opšta i koja se tiču kupovine proizvoda u radnji važe i onlajn. Kada prođe 14 dana onda tu nastupa pravilo o saobraznosti. Proizvod mora da bude saobrazan tokom minimum dve godine tako da trgovac mora da odgovara za saobraznost.
Kurir.rs