Pre samo četiri dana u centru Beograda, u Bulevaru Despota Stefana, u poslepodnevnim satima, pokušana je otmica dece, trogodišnje devojčice i dečaka od samo godinu i po dana, od strane dvojice muškaraca. Devojčica i njen mlađ brat bili su sa majkom i starijom sestrom koje su heroji ove priče.
Ovim povodom u jutarnjem programu Kurir televizije gostovala je Maja Raković, generalni sekretar „IBSSA-Biroa za borbu protiv trgovine ljudima“
, a preko vibera se uključila Maja Atanasković, advokat u Fondaciji Tijana Jurić.
- Zaista postoji mnogo slučajeva pokušaja direktne otmice dace sa kojima s srećemo u praksi. Uglavnom se to događa u prisustvu majke kada je ona sa još jednim detetom pored. Svi koriste tu nemoć ženske osobe koja u pratnji ima dva ili tri deteta - rekla je Raković i dodala:
- Postoji potreba za tačno određenim uzrastom ili polom. Kada je reč o trgovini ljudima postoji tačno kako dete treba da izgleda: koliko godina, pol, koja boja kose, očiju i td. Onda kreće lov jer vi takvo dete ne možete pronaći na društvenim mrežama, niti u kafiću. To ni slučaj samo u našoj zemlji već i u svetu. Bile su brojne prijave i slučajevi otmica dece kada su u šetnji sa bakom ili dekom ili kada maloletno dete od recimo 12 godina u kolicima vozi mlađeg brata ili sestru. Dete tog uzrasta nije sposobno ni sebe da zaštiti, a kamoli decu u kolicima.
Atanasković je rekla kako se trenutno intenzivno radi na implementaciji sistema Amer alert.
- Radna grupa za uvođenje amber alerta zakonsku regulativu privodi kraju kao i tehničku podršku. Očekujemo da će biti uveden do novembra ove godine - rekla je Atanasković i podsetila kako ovaj sistem funkcioniše:
- Suština amber alerta jeste brza reakcija i brza potraga za nestalim detetom. Velika široka populacija se obaveštava o svim detaljima vezanim za nestanak maloletne osobe. Istog trenutka bi trebalo da se prekinu svi redovni radio i televizijski pogrami. Daju se obaveštanja gde je dete nestalo, šta je imalo obučeno i kog je uzrasta. Naslovne strane novina obaveštavaju gde je poslednji put dete viđeno i u koje je doba nestalo. Cilj je da široke mase budu upoznate blagovremeno sa što više detalja, kao bi se povećale šanse da ako bilo šta primete to odmah prijave.
Kurir.rs