Obilaznica oko Beograda jedan je od najvažnijih saobraćajniih arterija u Srbiji i biće verovatno najfrekventniji saobraćajni pravac.
Obilaznicu je u sredu 28. juna otvorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, a prvi automobili su obilaznicom prošli juče ujutru u 9 časova.
Ova obilaznica biće spas za beogradske vozače, ali i sve druge učesnike u saobraćaju, pa i one koji voze dvotočkaše jer im ovakve bezbedne deonice auto-puteva pružaju dodatnu sigurnost.
Ai šta ona znači za rasterećenje saobraćaja u Beogradu, ali i aspektu bezbednosti tokom leta, voditeljka Olja Lazarević razgovarala je sa profesorom Saobraćajnog fakulteta u penziji Milanom Vujanićem u jutarnjem programu Kurir televizije.
Kada pričate o brojkama teško je vizualizovati, započinje razgovor Vujanić.
- Ovim rešenjem Beograd je dobio pravo da diše. Kada je gužva nastaju nezgode, a ne kada je normalna količina saobraćaja. Narod ne razmišlja uopšte. Kada automobil radi na 2/3 obrtaja onda on najmanje zagađuje - rekao je, naglasivši:
- Sada na Gazeli imate oko 1.250 kamiona dnevno. To je dnevni saobaćaj. Zamislite još 4.600 unutra. Prvo smo sklonili, aero zagađenje smo sklonili i ogormne vremenske gubitke koje bi građani imali kada se ide 5 na sat.Sve se to sklanja i povećava bezbednost saobraćaja. Građani će lakše komunicirati i ići kroz grad - rekao je Vujanić.
On je podsetio da su uzroci saobraćajnih nezgoda, razni, a da se propisi često zaboravljaju.
- Najbolje države sveta imaju tri poginula na milion stanovnika. Mi smo krenuli od 2001. godine, sa 18,5 na milion stanovnika. Pa smo došli na prosek Evrope, oko sedam, onda smo tu stali. Ja sam za pojačanu i nenajavljenu kontrolu koja bi poboljšala efekte. Mi smo najbolji u regionu, čak i od Hrvatske, a nismo u EU - otkrio je Vujanić.
Kurir.rs