Naftni i električni lobi se ne vole, pogotovo kad je u pitanju drumski prevoz. Čuveni "ExxonMobil" pokreće marketinšku kampanju za sintetičko ulje, koja ima zadatak da naglasi neke osnovne prednosti koje fosilna goriva imaju naspram električne energije.
Naravno, sve je upakovano u pozivnicu "potrošačima širom zemlje da odstupe od svojih uređaja i zajedno slave ljubav prema vožnji". Distopijski video prikazuje svet u kojem su ljudi bukvalno vezani žicama koje ih prate gde god idu. Kako poručuje proizvođač, video "čini vidljivim nevidljive niti koje nas sve drže preterano povezanima".
Kompanija nudi i rešenje takve sputanosti, i to u vožnji vozilom pokretanim benzinom. Na kraju to protagonista videa i čini, a autori pritom poručuju: "Isključivanje. Osećaj je sličan oslobađanju. Zbog ljubavi prema vožnji."
CIlj opravdava ovakav ton reklame činjenicom da "više od polovine Amerikanaca navodi da su im se neki od najdražih trenutaka u životu dogodili u automobilu - od uzbuđenja dobijanja vozačke dozvole, porodičnih putovanja do pevanja uz muziku dok kilometri prolaze".
U svakom slučaju, većina će se složiti da je ovim videom antagonizam između dva lobija došao na viši nivo. Da li to znači početak rata i obavezno zauzimanje strana, pokazaće vreme, ali i odgovor nekog od proizvođača vezanih uz elektrifikaciju u autoindustriji.
(Kurir.rs / Index.hr)