Vikend za nama obeležila je premijera najiščekivanijih filmova ove sezone "Barbi" Grete Gervig i "Openhajmer" Kristofera Nolana. Kako su oba ostvarenja premijeru imala istog dana, među obožavaocima se povela polemika koji film gledati, kao i koji će više uspeha ostvariti na blagajnama.
Neverovatne zarade
Prema studijskim projekcijama Holivud reportera, "Barbi" je u Americi prvog vikenda prikazivanja zaradio neverovatnih 155 miliona dolara, dok je ostvarenje o tvorcu atomske bombe Kristofera Nolana na blagajnama profitiralo 77 miliona dolara.
Na međunarodnom planu, ikoničnu lutku očekuje dodatnih 120 miliona dolara, te se njen ukupni prihod za premijerni vikend procenjuje na 275 miliona dolara. "Openhajmer" će profitirati dodatnih 89 miliona dolara od projekcija za vikend u svetu, što ukupni prihod podiže na 166 miliona dolara.
Po ovim računicama Greta Garvig nadmašila je Kristofera Nolana za više od 100 miliona dolara, što rediteljki donosi laskavu titulu ženskog tvorca ostvarenja koje je imalo najveći profit u premijernom vikendu, prestigavši "Čudesnu ženu" Peti Dženkins.
Oba filma uspela su da pokriju svoje troškove zahvaljujući projekcijama. Ostvarenje o ikoničnoj lutki imalo je budžet od 145 miliona dolara, plus dodatnih 100 miliona koji su utrošeni na marketinšku kampanju širom sveta, dok je pravljenje "Openhajmera" koštalo svega 100 miliona dolara.
Oba ostvarenja su prošlog vikenda premijerno prikazana u Srbiji i zemljama širom Balkana. Na osnovu pretrage na Guglu, "Barbi" je nesumnjivo dominirala u svim zemljama našeg regiona. "Openhajmer" je bio najpretraživaniji pojam na Guglu u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, Norveškoj, Švedskoj, Finskoj, Austriji, Mađarskoj i Turskoj.
Anketa koju je tokom vikenda sproveo Kurir među čitaocima donosi drugačije rezultate. Čitaoci su prednost dali "Openhajmeru", koji je dobio 58,9% glasova, dok je "Barbi" osvojila 49,1% simpatija. Prema podacima distributerske kuće "Openhajmera" za Srbiju Taramount filma, ostvarenje je za četiri dana u domaćim bioskopima zaradilo neverovatnih 19 miliona dinara, dok je "Barbi" zaradila 32,5 miliona dinara.
Barbihajmer
Uprkos "Barbinoj" dominaciji u marketinškom svetu, odluka da se film objavi istog dana koji je Univerzal pikčers izabrao za "Openhajmera" ne izgleda da je naškodila ijednom od filmova. Tako je u svetu nastao fenomen "Barbihajmer", koji je doveo do toga da neki gledaoci gledaju oba uzastopno. Prema istraživanju Nacionalne asocijacije vlasnika pozorišta, 200.000 ljudi rezervisalo je karte za isti dan za "Barbi" i "Openhajmer", piše Asošijejted pres.
"Barbihajmer" manija pomogla je u tome da ova dva ostvarenja obore sve rekorde u bioskopima proteklog vikenda. To je prvi put da jedan naslov zaradi više od 100 miliona dolara, a drugi više od 50 miliona dolara u istom trodnevnom periodu, navodi Holivud reporter. Publikacija navodi da je 68 odsto gledalaca "Barbi" bilo ženskog pola, dok su 64 odsto gledalaca "Openhajmera" bili muškarci.
Uprkos zaostajanju za "Barbi" na blagajnama, "Openhajmer" je izgleda dobio bitku među kritičarima. Film o Drugom svetskom ratu ima ocenu 89 na Metakritiku na osnovu 63 kritike, u poređenju sa ocenom 80 za "Barbi". Isto je i s Roten tomejtosom, gde "Openhajmer" ima rejting neverovatnih 94% u obe kategorije, ali "Barbi" i dalje ima impresivnih 90% za obe mere.
"Barbi" zabranjena u Vijetnamu, Pakistanu i na Filipinima
Rekorde na bioskopskim blagajnama "Barbi" neće srušiti u Vijetnamu, Pakistanu i na Filipinima. Ostvarenje je zabranjeno u Vijetnamu i na Filipinama nakon što su slike mape sveta, koje se pojavljuju u jednom od kadrova, izazvale međunarodnu kontroverzu.
Mapa sadrži isprekidanu liniju sa strane grubo nacrtane Azije, koja se koristi na kineskim mapama kako bi se sugerisala njihova kontrola nad delom Južnog kineskog mora. Ostvarenje je dobilo privremene zabrane i zemljama arapskog sveta zbog "neprimerenog sadržaja", koji se kosi sa šerijatskim zakonom.
Sa druge strane, datum premijerne projekcije "Openhajmera" još uvek nije poznat u Japanu. Iz producentske kuće saopštili su da film nije zabranjen, već da samo još uvek nisu utvrdili tačan datum. Spekuliše se da je razlog u tome što bi sadržaj filma mogao biti previše osetljiv za njihovu publiku, imajući u vidu da su prve atomske bombe bačene na Hirošimu i Nagasaki.
Nestašica roze boje
U svetu je aktuelna nestašica prepoznatljive "barbi" nijanse roze boje, a za to je delom krivac ovaj blokbaster. Kako prenose strani mediji, za potrebe pravljenja scenografije filma "Barbi" dizajneri su koristili tolike količine ove nijanse da su doprineli njenoj globalnoj nestašici.
- Svetu je ponestalo ružičaste boje - rekla je Sara Grinvud, dizajnerka filma.
(Kurir.rs)
Bonus video: