Na testu Kurira imali smo jedan od najmoćnijih hibrida današnjice u porodičnom segmentu
Po gasu domaćinski i - stotka je tu posle 6,1 sekunde! Vreme koje premašuje nekadašnju ikonu "korsu OPC", doduše i "astru" is istog odeljenja. Na testu Kurira vozimo "opel grendland plag-in hibrid", vozilo porodičnih vrednosti koje krije tajnu tešku 300 konjskih snaga! Turbo-benzinac 1,6 je pod haubom, ali u žestokom je društvu dva elektromotora koji zajedno ispaljuju mali krosover.
Jedan motor na struju nalazi se po osovini, a ugrađena je i veća baterija, snage 14,2 kVh. Drugi elektromotor je pozadi i dodaje snagu koja se prenosi na sve točkove.
Reč je o plag-in hibridu koji s punom baterijom u gradu može da pređe oko 50 kilometara. Sasvim dovoljno da ne palite motor ako se vozite do posla i nazad. Kad se potroše kilovati, benzinski pogon se neprimetno uključuje, ali pošto je reč o hibridu, sistem se brine da je struja uvek u baterijama kako bi na raspolaganju uvek bilo 300 KS.
Uz sportske karakteristike ide još jedan element trkačkih automobila. Crni poklopac motora koristi se na trkama da spreči refleksiju svetlosti. Evo ga sada i na našem "grendlandu", gde samo doprinosi sportskoj celini.
Prednja svetla su puna LED (standard), dok su Intelliluk Led Pikell svetla najnovija tehnologija sa 84 svetla. Ne testu smo se uverili kako spretno pretvara noć u dan.
Masa vozila je ozbiljnih 1.867 kg, ali zbog toga je izvršena specifična kalibracija vešanja sa čvršćim oprugama i podesivim amortizerima.
Sem mase, baterije i moćan pogonski stroj su zauzeli deo prostora, pa je našem trkaču gepek smanjen sa 514 na oko 400 litara. Razvijen je i proizveden u Nemačkoj, na multienergetskoj platformi EMP2, koja je omogućila fleksibilan asortiman motora.
Kabina je digitalna, pred vozačem je ekran od 12 inča. Tu je centralni ekran od 10 inča, ali hvalimo i manuelne prekidače koji kontrolišu glavne funkcije ekrana osetljivog na dodir. Ipak, rukovanje infotejment sistemom krajnje je zakomplikovano i treba vremena da se vozač navikne.
Kožni volan je standard u svim nivoima opreme, što je za pohvalu, a prednja sedišta sa AGR sertifikatom se doplaćuju. U modelu sa testa imali smo opciju samoventiliranja, što je veoma važno tokom tropskih dana.
Tokom testa skoknuli smo do Zlatibora, a skoknuti je moguće kad na raspolaganju imate 300 KS. Stabilnost u krivinama je izuzetno dobra, a pri velikim brzinama vozilo je tiho. Oduševljava kako pri 130 km/h u saradnji s hibridnim sistemom potrošnju smanjuje na manje od pet litara benzina. Osmostepeni automatik radi skladno i rezultat je minimalna potrošnja.
Osnovni model s manuelnim šestostepenim ručnim menjačem košta 30.500 evra, a moćan hibrid sa testa oko 45.000. Zauzvrat nudi porodične vrednosti i uživanje za volanom uz sportske performanse.
Opel grendland 1,6 hibrid
Motor: 1.598 ccm
Snaga: 300 KS pri 6.000 o.
Obrtni moment: 520 Nm
Menjač: Automatski 8-stepeni
Masa 1.800 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,1 s
Maks. brzina: 235 km/h
Dužina / širina / visina:
4.477 / 1.906 / 1.609 mm
Prtljažnik: 435 l
Rezervoar: 43 l
Osnovni model: 30.500 evra
(Kurir.rs / Mladen Radulović)