ZAŠTO AUTOMOBILI NE PROLAZE TEHNIČKI? Obratite pažnju na ove delove vozila i obavezno ih popravite ili zamenite, to je KLJUČNO!

Printscreen/Facebook/novi početak

Letnji meseci, poznato je, period su u kojem vozači prelaze najviše kilometara tokom godine.

To je sezona godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često dolazi do “zamora materijala”, piše Jutarnji list.

Kurir TV 
foto: Kurir TV

Stoga, čak i ako vam uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled ili putovanje kolima, važno je da obratite pažnju na sledeće delove automobila i popravite ih ako su pokvareni ili zamenite ako su dotrajali.

Amortizeri, gume, felne

Slabo održavanje puteva i česti prelasci preko ležećih policajaca loše utiču na stanje amortizera. Pre odlaska na put ili pred tehnički pregle dobro je stoga proveriti geometriju točkova, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamenu.

Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne zimske gume.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Motor

Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme s emisijom izduvnih gasova, neispravnost sistema dovoda goriva, curenje ulja i rashladne tečnosti, Redovno održavanje poput zamene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.

Ale Ventura / PhotoAlto / Profimedia 
foto: Ale Ventura / PhotoAlto / Profimedia

Karoserija

Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu automobila, ali i ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog sudara.

Nažalost, zaštita šasije od štetnog delovanja spoljnih faktora koji mogu rezultirati pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini se slučajeva ne obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena, pokazuje praksa.

Kočnice

Vlagu, so i prašinu teško je izbeći na putevima, a sve to loše utiče na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad ručne kočnice često je potrebno očistiti zadnje bubnjeve.

Somchok Kunjaethong / Alamy / Alamy / Profimedia 
foto: Somchok Kunjaethong / Alamy / Alamy / Profimedia

Svetla

Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s druma i s vremenom postaju hrapavi i puni rupica.

Hrapava površina nepravilno raspršuje svetlo, a prljavština poput filtera prigušuje svetlo i do 80 posto, zbog čega je važno da ih redovno čistite i polirate.

Bonus video:

This browser does not support the video element.

03:55
KOME DA SE OBRATITE AKO VAM JE DRVO PALO NA AUTOMOBIL? Stručnjak: Postoje dva scenarija, ali BEZ OVOG PAPIRA nećete dobiti odštetu Izvor: Kurir TV