sramota

PAKAO SRPSKIH TURISTA NA KIPRU! Došli na aerodrom a sačekala ih samo JEDNA PORUKA! Tada je počela agonija

profimdia

Putnici koji su trebali da se juče vrate sa Kipra, ostali su prepušteni sami sebi, nakon što im je lek otkazan i pomeren za danas! Njima, kako tvrde, avio-kompanija ništa nije obezbedila!

Kompanija preko koje su kupili karte im nije obezbedila smeštaj i prevoz do nekog hotela, već su sami morali da se snalaze.

- Aerodrom na Kipru, otkazan je let za Beograd. Trebali su da nam reše svima hotel i prevoz do njega, samo su se pojavili i rekli da ne mogu ništa da nam reše. Svi smo morali da plaćamo taksi i tražimo sami smeštaj, pošto je let pomeren za danas u 16 časova, a trebali smo da poletimo sinoć u 21:45 - požalio se jedan od putnika na Instagram stranici "192.rs".

Inače, kako je Kurir nedavno pisao avio-kompanije su u sitacijama kašnjena i otkazivanja letova dužne da putnicima obezbede smeštaj, hranu, vodu, telefonski poziv, ili da refundiraju kartu, a u slučaju otkazivanja leta putnici mogu tražiti i odštetu koja iznosi od 200 do 600 evra.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

- Ako dođe do otkazivanja leta krivicom avio-prevozioca putnik može da zatraži zaštitu svojih prava i naknadu ako je let otkazan iz jednog od sledećih razloga: usled operativnih razloga, prekoračenje radnih sati posade, putnik nije registrovan zbog overbook-a (prodato je više mesta nego što je dostupno najčešće zbog promene tipa aviona), let je neprofitabilan, prevozilac ne može da dokaže razloge otkazivanja leta - navodi se na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Objašnjeno je da usled vremenskih uslova, prirodne katastrofe, vojne operacije, vanrednog stanja, nametanja ograničenja i zabrane kretanja, štrajka zaposlenih u avio industriji, nedostataka aviona koji predstavljaju opasnost za bezbednost putnika izuzev onih koji su mogli biti otklonjeni redovnim servisiranjem, avio-prevozilac nije odgovoran za otkazivanje.

Ukoliko let bude otkazan na dan polaska avio-prevoznik je dužan da putnicima uruči obaveštenje o pravima koje ima po zakonu.

- Dužan je da ponudi mogućnost izbora između povraćaja novca u vrednosti putne karte (ako ste odlučili da ne putujete) ili preusmeravanja puta ka krajnjoj destinaciji, da ponudi besplatne obroke i napitke, obezbedi hotelski smeštaj, prevoz do njega, omogući dva besplatna telefonska poziva, slanje poruka telefaksom ili elektronskom poštom, nadoknadi štetu (između 250 i 600 evra, u zavisnosti od dužine leta i ostvarenog kašnjenja tokom preusmeravanja puta) - stoji na sajtu Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Putnici imaju rok za podnošenje reklamacije 90 dana, dok avio-prevoznik ima rok od 60 dana da odgovori, nezavisno od toga putnici svoja prava mogu tražiti i pred sudom.

Kurir je pitanja poslao avio-kompaniji koja srpskim putnicima na Kipru nije obezbedila smeštaj i prevoz do hotela, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

Kurir.rs