Tojotin potpuno novi Lend kruzer oslanja se na tradicionalni kvalitet, izdržljivost i pouzdanost koji su potvrđeni u najtežim uslovima eksploatacije
Novi model objedinjuje legendarnu istoriju Lend Kruzera s novim tehnologijama, pružajući izuzetne performanse na putu i van njega
"Tojota" je s ponosom upravo otkrila potpuno novi "lend kruzer", model koji se direktno oslanja na izvorne kvalitete koji njegovo ime čine sinonimom za snagu i pouzdanost više od sedam decenija. Rođen pre 72 godine kao model s oznakom „Toyota BJ“, tačno 1. avgusta 1951. godine. Ubrzo nakon toga pokazao je svu svoju snagu i sposobnosti postavši prvo vozilo koje se uspešno popelo do šeste stanice na obroncima planine Fudži.
Možda nije iznenađenje što ga je njegova dugotrajna svetska slava učinila jednim od Toyotinih najprodavanijih modela, sa 11,3 miliona prodatih jedinica do danas*, u više od 170 zemalja i regiona.
Nova platforma
Novi "lend kruzer" zadržava svoju klasičnu, robustnu konstrukciju karoserije postavljene na ram i prati veću verziju "lend kruzer 300" (koji nije dostupan u Zapadnoj Evropi), uvodeći GA-F platformu "Tojote", koja igra ključnu ulogu u znatnom poboljšanju karakteristika u terenskim uslovima vožnje. Novi ram je 50 odsto čvršći, a ukupna krutost karoserije i nosećeg rama veća je za 30 procenata. Ova značajna povećanja doprinose poboljšanom odzivu na komande vozača, upravljanju i udobnost u vožnji. Osnovne karakteristike ogibljenja su takođe unapređene, posebno da bi se osigurala povećana kontrola točkova, što je ključni faktor u sposobnosti vožnje van puta.
Novi servo
Ovo je prvi "lend kruzer" koji koristi sistem električnog servo upravljača (Electric Power Steering - EPS). Njegovom primenom smanjuje se nivo povratnog trzaja koji može da se javi prilikom vožnje preko neravne površine i obezbeđuje ravnomerno, direktnije upravljanje i lakšu upravljivost pri svim brzinama. Korišćenje EPS takođe omogućava da bude opremljen asistencijom za praćenje vozne trake kao dela paketa "Tojota sejfti sens", predviđenog za bezbednost i pomoć vozaču. Novi "lend kruzer" dobija dodatne terenske sposobnosti primenom novog prednjeg stabilizatora koji se može isključiti. Ta tehnologija - SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism) prvi put je primenjena u nekoj "tojoti" i omogućava vozaču da isključi antirol vezu (stabilizator) pomoću prekidača na instrument tabli.
Novi agregati
Pogonski sklop naglašava "Tojotinu" orijentaciju da konstruiše model koji je dizajniran i projektovan da bi pospešio raznovrsne životne stilove ljudi i njihovih potreba. U Evropi biće predstavljen sa 2,8-litarskom turbo-dizelskom jedinicom. Motor proizvodi maksimalnih 204 KS (150 kW) i uparen je s novim osmostepenim automatskim menjačem "Direct Shift", što mu daje snagu da povuče teret do 3.500 kg. Početkom 2025. godine biće dostupan elektrifikovani pogon koji objedinjuje moćan i efikasan dizel-motor sa 48-voltnom tehnologijom "lakog" hibrida.
Tradicija je spojena s modernošću kako bi se stvorio vanvremenski izgled koji obećava sposobnost vozila da izdrži veoma teške uslove. Takva dizajnerska rešenja takođe odražavaju funkcionalnu lepotu koja se nalazi samo u najboljim profesionalnim alatima. Veliki, moćan izgled novog "lend kruzera" odaje utisak kvaliteta baziranog na ideji o "povratku korenima", ali je takođe i veoma praktičan. Boljim terenskim performansama potpomažu kraći prepusti, lepo izvajani uglovi i suženi donji deo karoserije. Ujedno, delovi karoserije osmišljeni su za laku zamenu u slučaju oštećenja.
Gledano iz profila, spoljašnji izgled prikazuje klasičnu siluetu "lend kruzera", sa snažnim horizontalnim linijama. Ukupna dužina vozila je 4.920 mm, širina 1.980 mm, visina 1.870 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.850 mm. Unutrašnjost nudi izbor između konfiguracija sa pet ili sedam sedišta.
"Tojota" će započeti pretprodaju novog "lend kruzera" za evropske kupce u oktobru ove godine, a prve isporuke vozila očekuju se u prvoj polovini 2024.
Motor: 2,8 dizel
Snaga: 204 KS
Menjač: automatski osmostepeni
Dužina: 4.920 mm
Širina: 1.980 mm
Visina: 1.870 mm
(Kurir.rs)