U svetu sveprisutnih društvenih medija, neobično je koliko ljudi upada u zamke nerealnih obećanja i prevara koje se tiču zdravlja putem interneta.
Iako bi se moglo pomisliti da smo svi dovoljno informisani da prepoznamo prevaru, broj ljudi koji nasuku na takve prevare ne prestaje da raste.
Kako to objasniti?
Psiholog Leo Ivanišević ukazao je na dublje mehanizme koji se odvijaju kada je reč o manipulaciji u promociji zdravstvenih proizvoda.
- Smatram da je većini nas prilično jasno ili nije, s obzirom na znatan broj ljudi koji upadnu u tu zamku, da tako kažem, ili se upuste u pratnju takvih objava na profilima. Često se ljudi hvataju za slamku - kaže Ivanišević i dodaje:
Dve su ključne strane ovog problema: Na jednoj strani su očajni roditelji koji se bore da se izbore sa stresom i anksioznošću oko problema deteta. Ovi roditelji često tragaju za informacijama koje bi olakšale situaciju, ali često nisu dovoljno informisani o temi kao što je autizam.
Sa druge strane, tu su osobe koje koriste situaciju u svoju korist. Koriste emocionalno nabijen jezik i prikazuju svedočanstva zadovoljnih "klijenata" kao potvrdu uspeha njihovih proizvoda - rekao je Ivanišević, nastavivši:
- Ove osobe prikazuju autoritete ili doktore, iskorišćavajući našu sklonost da verujemo autoritetima. Ponekad se koristi i strah od propuštanja, nudeći proizvod po "specijalnoj ceni" koja će važiti samo određeni period, kako bi se manipulisalo odlukom za kupovinu - kazao je Ivanišević.
Kurir.rs