Svih 25 marki automobila koje je testirala Mozila palo je na testu privatnosti koji ide u arhive proizvođača
Automobili današnjice su pola vozila, pola kompjuteri, puni senzora, programa, ali i kamera i mikrofona, kao i telefona sa SIM karticama. Proizvođači takođe prikupljaju podatke preko svojih aplikacija i veb-odredišta, a mogu da ih prodaju ili dele s trećim stranama.
Ako je vaš automobil napravljen u poslednjih nekoliko godina, verovatno se vozite u mašini koja može da prikuplja osetljive lične podatke kao što su vaša rasa, težina i seksualna aktivnost. Još ako je neko zainteresovan da vas prati (žena, muž, službe...), možete biti u ozbiljnom problemu.
To su pokazali rezultati projekta Mozila fondacije "Privatnost nije uključena" (Privacy Not Included). U toj neprofitnoj organizaciji otkrili su da se praktično svi veliki proizvođači automobila ne pridržavaju ni osnovnih standarda privatnosti i bezbednosti u novim modelima povezanim na internet.
Niko nije prošao test
Svih 25 marki automobila koje je testirala Mozila palo je na testu. Vozila proizvođača BMW, "Ford", "Tojota", "Tesla" i "Subaru" prikupljaju podatke kao što su rasa, izraz lica, težina, zdravlje i lokacija! Neki od testiranih modela prikupili su informacije za koje ne biste očekivali da će ih vaš automobil znati, a tiču se vaše seksualne aktivnosti, rase i imigracionog statusa.
"Svi novi automobili danas su noćne more za privatnost na točkovima jer prikupljaju ogromne količine ličnih podataka", rekla je Džen Kaltrider, program menadžer projekta.
Najveći prestupnik
Najveći prestupnik je "Nisan". Njihova politika privatnosti sugeriše da proizvođač prikuplja informacije o vašoj seksualnoj aktivnosti, zdravstvenoj dijagnozi i genetici, iako nema detalja o tome kako se tačno oni prikupljaju. Ni drugi brendovi nisu prošli mnogo bolje. "Folksvagen", na primer, prikuplja podatke o ponašanju u vožnji, kao što su korišćenje sigurnosnog pojasa i navike u kočenju, i kombinuje ih sa detaljima kao što su starost i pol za ciljano oglašavanje.
Politika privatnosti proizvođača "Kija" omogućava nadgledanje vašeg seksualnog života, a "Mercedes-Benc" isporučuje automobile sa unapred instaliranim Tiktokom. Ta aplikacija, navodno, sama po sebi donosi problem u zaštiti privatnosti.
Mozila nije mogla da utvrdi da li proizvođači automobila šifruju prikupljene korisničke podatke. Takođe su otkrili da se mnogi od njih bave odavanjem informacija o potrošačima koje sugerišu da ne moraju da brinu o pitanjima privatnosti, iako u stvarnosti to nije slučaj.
(Kurir.rs)