Sutra se navršava tačno godinu dana kada je Užice ostalo bez četiri mlada života, godinu dana od strašne saobraćajne nesreće u kojoj su živote izgubili Stefan Džavović (21), Nikola Daničić (19), Vladimir Milošević (27) i Uroš Drčelić (22).
U znak sećanja na četiri prerano ugašene mladosti 16. septembra na domaćinstvu Drčelić na Tatincu kod Užica biće organizovan Memorijalni turnir “Zašto?”.
- Ovo će biti memorijalni turnir, ali i humanitarni. Sav novac koji se bude sakupio biće uplaćen na račun za lečenje Luke Bosiljčića iz Užica. Moj sin Dušan je išao u opštinu i raspitao se kome je trenutno pomoć najpotrebnija i rekli su nam za Luku. I evo, prolete ova godinu dana … - kaže Ratko Drčelić, otac stradalog Uroša.
Ratko kaže da će na njegovom placu biti organizovana revijalna utakmica i bacanje pikada.
- U 10 sati je skup, a u 12 sati ćemo svi otići na mesto gde se dogodila nesreća i tako dati počast poginulim, da poručimo da ih nikada nećemo zaboraviti. Onda se vraćamo na plac gde će biti revijalna utakmica i bacanje pikada. Tom prilikom će se naplaćivati ulaznica, naravno koliko ko bude dao, pa ćemo sav novac uplatiti za lečenje – kaže Ratko.
Te kobne noći, između 10. i 11. septembra, mladići su bili su gradu u provodu. Nisu bili svi zajedno, ali sudbina ih je sastavila posle ponoći da bi u ranim jutarnjim satim, oko 5.30 časova, seli u džip “BMW X5”, koji je Vladimir dovezao iz Slovenije, gde je radio kao profesionalni vozač. Da li radoznalost da provozaju velikom brzinom magistralnim putem od Užica do Zlatibora ili nešto drugo, ostala je pitanje koje se još uvek postavlja među Užičanima.
Do nezgode je došlo nekoliko kilometara od Užica, kada se BMW kojim je upravljao Vladimir Milošević, dolaskom u mesto Surduk kod baze AD “Putevi”, na delu puta gde su tri saobraćajne trake, usled neprilagođene brzine izgubio kontrolu nad vozilom. Automobil je izleteo sa kolovoza sa leve strene u pravcu kretanja, udario u betonsku ogradu pored asflata, zatim u kamenu kosinu pored leve ivice puta, nakon čega se od siline udara prevrnuo na kolovoz. Na licu mesta su poginuli Stefan Džavović (21), Nikola Daničić (19) i Vladimir Milošević (27), dok je Uroš Drčelić (22) preminuo u bolnici.
Ratko je tada sumnjao, a i dalje je u uverenju da je razlog brze vožnje bila trka. Međutim, posle sedam meseci istrage utvrđeno je da je uzrok nesreće velika brzina i da je najmanja moguća brzina kojom se džip tada kretao bila 142 kilometra na sat. U Osnovnom tužilaštvu su tada saopštili da su toku istrage urađeni razgovori sa očevicima nesreće, svim kontaktima koje se nastradali imali, pa i sa onima na koje su nam ukazivale porodice.
- Saslušan je tkasista koji je video nesreću, kao i vozač autobusa, koga su pretekli. Takođe, nalaz veštaka je završen. Prema tom izveštaju procenjeno je da se BMW F15X5 kojim su se vozili, kretao brzinom od 142 kilometra na sat, a procenjena brzina koja može da savlada tu krivinu je maksimalno 110 kilometara na sat. Udarili su od betonsku branik od koji su se odbili i zatim prevrnuli. Nažalost, trojica njih je preminulo na licu mesta, a jedan u bolnici. Pored toga, utvrđeno je da vozač automobile Vladimir Milošević imao i alkohola u krvi – rezultati su veštačenja.
Kurir.rs/Z.G.