Koliko dugo traje rezerva goriva nakon što se upali ta dobro poznata lampica na instrument tabli? Pitanje je koje može biti od ključne važnosti u pojednim trenucima.
Naročito u današnje vreme kada cene goriva nastavljaju da rastu i sve je češća situacija da vozači pune rezervoar tek pošto se upali rezerva.
Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće preći pre nego što se motor zaustavi zbog nedostatka goriva obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske pumpe. Međutim, nije preporučljivo doći do ove ekstremne situacije i rizikovati ono najgore.
Iako je ovo situacija koju je uvek preporučljivo izbegavati, vožnja na rezervi je nešto što se uvek može dogoditi zbog lošeg predviđanja ili zbog nekih drugih okolnosti.
U vezi s ovim problemom, britanski Compare The Market analizirao je autonomije raspoložive rezerve popularnih automobila koji se redovno mogu videti u saobraćaju s benzinskim i hibridnim motorima i pripadaju različitim kategorijama.
Ovo su udaljenosti koje svaki model može preći nakon što se upali indikator rezerve.
Automobili s većom autonomijom u rezervi:
- Volkswagen Passat (120 kilometara)
- Volvo V40 (113 kilometara)
- Ford Mondeo (112 kilometara)
- BMW Serija 5 (109 kilometara)
- Toyota Prius (107 kilometara)
- Mercedes E-klasa (103 kilometara)
- Audi Q5 (102 kilometara)
- Range Rover Sport (101 kilometara)
Automobili s manjom autonomijom u rezervi:
- BMW M3 (51 kilometar)
- Kia Picanto (52 kilometara)
- Fiat 500 (59 kilometara)
- Mini Cooper (60 kilometara)
- Mitsubishi Outlander (61 kilometar)
- Jaguar XK (62 kilometara)
- Citroen C1 (62 kilometara)
- Peugeot 108 (63 kilometara)
- Nissan Juke (65 kilometara)
- Ford Fiesta (66 kilometara)
Međutim, rezultati studije pokazuju da se ne treba plašiti kada se upali upozorenje za nizak nivo goriva jer se poštuje pravilo od 10 posto, što je količina koju je većina proizvođača odredila za rezervu. Iznos koji je u gotovo svim slučajevima više nego dovoljan za odlazak do neke pumpe koja se nalazi u blizini.
A moramo uzeti u obzir i da se potrošnja goriva povećava i zbog drugih činilaca, na primer ako radi klima-uređaj, ako je gušći saobraćaj ili ima ekstremnih temperatura... Još jedan faktor koji treba uzeti u obzir i zašto nije preporučljivo prazniti rezervoar do kraja je da kada u njemu ostane malo goriva, može doći do kvara motora. Usisna pumpa se može pregrejati, a kondenzovana vlaga i naslage prljavštine koje se sakupljaju na dnu mogu ući u sistem.
(Kurir.rs/ Jutarnji list)