Kineski proizvođači ostvarili su zapažen uspeh na Salonu automobila u Minhenu, a sada počinju da osvajaju evropsko tržište. Lider kineskog automobilskog talasa je BYD, a jedan od njegovih ponosa je model Han.
Reč je o električnom automobilu koji bi da se takmiči sa najboljima u klasi, premijum predstavnicima iz Evrope kao što su BMW i5 i Mercedes EQE.
Limuzina dužine oko 5 m ima pogon na sva četiri točka, preko 500 KS, i domet do 520 km. Kada se sve sabere, nudi veoma konkurentne karakteristike, i to po ceni od oko 70.000 evra.
A da bi se dopao evropskim kupcima, nije dovoljno da izgleda dobro i da ima konkurentnu cenu. Auto takođe mora biti dobar za vožnju. Jedan pokazatelj bi mogao biti "test severnog jelena" na koji ga je stavio specijalizovani španski sajt km77.com.
Na pravcu, BYD je daleko ubedljiviji od gore pomenutih rivala. Do 100 km/h stiže za 3,9 sekundi, dok je BMW-u potrebno 6 sekundi (i5 eDrive40), a Mercedesu (EQE 300) čak 7,3 sekunde. Kontrola te snage je već drugi par rukava, i ovaj test to jasno pokazuje.
BYD Han je takođe bio problematičan u slalomskoj vožnji, gde se vozač mučio sa doziranjem gasa i održavanjem konstantne brzine. Na kraju, završio je vožnju za 23,9 sekundi, kao BMW X1, ali znatno lošiji od jednako moćnog i znatno skupljeg Porschea Taycan. I to se može oprostiti.
Međutim, pomalo neočekivano, BYD pada na "testu izbegavanja severnog jelena" pri standardnih 77 km/h. Uništava čunjeve, pa je potrebno usporiti na 70 km/h.
Istina, na 74 km/h je malo nedostajalo da prođe. Primera radi, Mercedes EQE je obavio test tom brzinom, pa posle ovog testa španski sajt zaključuje da Han ne zaslužuje epitet "sportska limuzina", ali impresionira svojom snagom i luksuzom.
Verovatno će BYD napraviti neka unapređenja na svom modelu nakon testa. Neće biti prvi, ali sasvim sigurno ni poslednji koji je to uradio.
(Kurir.rs / B92)