Test

VOZILI SMO MG EHS! PAD PREDRASUDA! Moćan pogon radi u tišini, po gradu samo NA STRUJU: A unutra pršti koža!

Kurir

Električna vožnja, snažno ubrzanje i luks enterijer su novost u ceni nižoj od 35.000 evra

Žuta rasa će zavladati, priča se decenijama. Ali kako stvari stoje, najpre će ostvariti primat u auto-industriji. Godinama slušamo o jako dobrim kineskim vozilima koja koštaju debelo manje od konkurencije. A u ovom slučaju imamo kombinaciju Britanaca i Kineza - krajnje opasna sinergija.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Osećamo to na testu Kurira, vozili smo MG EHS sa brutalnih 258 konjskih snaga! Samo 6,9 sekundi do stotke, to je za SUV veoma jako. A kolko troši? Ništa!

Ovo je, naime, plag-in hibrid. Baterija od 14,9 kWh obezbeđuje 50 kilometara električne vožnje. U kombinaciji kuća-posao, posao-kuća zaboravićete kako izgleda benzinska pumpa. Naravno, uslov je da imate strujni priključak kod kuće, što uglavnom znači da morate da imate kuću.

Kurir 
foto: Kurir

Šalu na stranu. Sistem pogona je sofisticiran. Robotizovani menjač sa šest brzina spojen je s benzinskim 1,5 turbo agregatom koji razvija 162 KS. Električni motor sa 122 KS ulazi u igru sa dodatna četiri stepena prenosa, koji se koriste kada je osnovni prenos u trećoj brzini. Obezbeđena je klasična funkcionalnost plag-in hibrida, koji puni bateriju pri usporavanju.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

U praksi, to je veoma ubedljivo, što smo se uverili putem do Zlatibora. Na auto-putu pri 130 km/h pale su samo dve crtice na skali za gorivo, što znači da smo potrošili 6,7 litara za oko 250 kilometara. Problem nastaje ako je baterija prazna, a na Zlatiboru je veoma teško doći do punjača. Kada radi sam, benzinski motor pri 130 troši oko 8,5 litara.

Dizajn MG EHS projektovan je u Londonu, izgleda solidno, ali nema originalnu crtu. Karoserija je ulepšana LED tačkama napred i linijama na zadnjim svetlima.

Na šteker

Pun do vrha za četiri i po sata

MG EHS ima interni konvertor koji omogućava punjenje snage do 3,7 kW, što je dovoljno za punjenje baterija do vrha za četiri i po sata na kućnoj utičnici.

U kabini je zato sve na visokom nivou. Dominiraju moderan dizajn, koža i mekana kvalitetna plastika. Prednja sedišta su prefinjena, sa integrisanim naslonima za glavu i umecima od mikrovlakana i crvenim šavovima, a elektropodesiva su. Crvena koža je kvalitetna, a zamerka je na dominantnim tač-skrin komandama. Srećom, na volanu su tasteri za glavne funkcije za muziku i ostali dodaci. Nerviralo nas je neprijatno pištanje parking senzora, dok je ostalo na visokom nivou.

Kurir 
foto: Kurir

U vožnji je prisutan osećaj robusnosti, nemački je tvrdo vešanje i ubedljivo pegla neravnine na putu. Stabilnost u krivinama je veoma dobra, ali ne treba očekivati čuda jer je reč o SUV klasi. Ubrzava snažno, a kad je baterija napunjena, u gradu se čuje samo zujanje elektromotora.

Model s testa u raskošnoj opremi košta 39.990 evra, ali uz to ide državna subvencija od oko 5.000 evra. Tako dobijate električnu vožnju uz luksuzno vozilo za oko 35.000 evra, a svakako još jeftinije u nižim paketima opreme. Cena je ovde najjača strana!

EHS PLAG-IN HIBRID

TEHNIČKI PODACI

Benzinski motor: 1.490 ccm Snaga: 162 KS/250 Nm Elektromotor: 122 KS / 230 Nm Baterija: 16,6 kW, litijumjonska Ukupna snaga: 258 KS / 370 Nm Masa: 1.775 kg Maks. brzina: 185 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h: 6,9 s Dužina / širina / visina: 457/188/169 cm Međuos. razmak: 272 cm Prtljažnik: 448 / 1.375 l Gume: 235/50 R18 Potrošnja na testu: 4,5 l

Kurir 
foto: Kurir