Kinetički tranzit!
Da, ovaj kombi vozi se kao automobil. To su čekali vozači vanova. Pred upravljač novog „ford tranzita“ seli smo na minhenskom aerodromu. Kao da smo u novom „fokusu“. Sve liči na sportski kokpit, instrumenti su okrenuti vozaču, osvetljenje i dizajn odlični. I menjač je veoma dobar, palica na idealnom mestu, i eto komandnog osećaja.
Uživanje za vozača
Ispod prednjeg poklopca kuca provereni 2,2 „duratork“ dizel, koji se u tranzitu može poručiti sa 100, 125 ili 155 konjskih snaga. Nagla ubrzanja i udar u leđa ovde su isključeni, ali snaga dolazi ravnomerno uz prijatan i kultivisan rad naftaša. Potrošnja oduševljava. U mešovitom režimu lako smo se spustili na samo 6,7 litara, što je vrhunski rezultat, s obzirom na to da je auto težak 1,8 tona. S leve strane je dugme „eko“. Ono ograničava maksimalnu brzinu na 110 km/h, osim ako se ne isključi, a tu je i „start/stop“ sistem.
Novi model je sedma generacija ikone lakog transporta rođene 1965. godine. Spoljašnjost je u skladu sa „Fordovim“ kinetičkim dizajnom, mada zameramo na tome što su mu moderne linije oduzele vizuelnu robustnost. S druge strane, praktičnost i prilagodljivost je jača strana „tranzita“. U ponudi su dve dužine karoserije (4,97 i 5,34 metra), odnosno tovarni deo od čak tri metra!
Servis na 50.000
„Ford“ ističe da novi „tranzit“ ima vodeće teretne sposobnosti u klasi. Nudi rekordnu maksimalnu zapreminu od 6,0 m3 SAE (opremljen svim pregradama), i 6,8 m3 u dužoj karoserijskoj varijanti.
Minimalizovani su i troškovi, pa je garancija na koroziju 12 godina, a servisni interval dve godine ili 50.000 km.
Uz sve što „tranzit“ može, nama se ipak najviše svideo osećaj za volanom. Prodaja počinje krajem godine.
Bezbednost
Elektronski sistem stabilnosti (ESP) standardan je u „tranzitu“. Ima aktivnu kontrolu skretanja s pravca (AYC), smanjenu mogućnost prevrtanja (ROM), hidrauličnu asistenciju kočenja (HBA), ABS, asistenciju pri polasku uzbrdo (HLA). Konstruktori su posebnu pažnju posvetili čvrstoći karoserije, radi bezbednosti i bolje zvučne izolacije.
Upotrebljeno je nekoliko vrsta čelika. Prvi put u „tranzitu“ upotrebljen je boron čelik ultravisoke čvrstine. Više od 40 odsto karoserije napravljeno je od visokootpornog čelika ili čelika ultravisoke čvrstine.
„Mučenje“ svih vrata
Kako bi proverio dugovečnost, „Ford“ je obavio test otvaranja i zatvaranja vrata od čak 550.000 puta (prednja vrata 250.000 puta, bočna 150.000 puta i zadnja 150.000) u posebnoj prostoriji u kojoj temperature variraju od -40 do 82 stepena Celzijusa.
Ford tranzit
Motor: 2.198 TDCi
Snaga: 100, 125 i 155 KS
Masa: 1.900 kg
Dužina tereta: 2.922 mm
Širina tereta: 1.775 mm
Visina tereta: 1.406 mm
Tovarni prostor: 6,8/6,2 m3
Dužina/širina/visina: 5.339/1.986/1.997 mm
Nosivost: od 600 do 1.400 kg