Kompanija Meta, čiji su deo društvene mreže Fejsbuk i Instagram, razmatra uvođenje mesečne pretplate za korisnike iz Evropske unije koji se ne slažu sa prikazivanjem personalizovanih oglasa.
Prema pisanju The Wall Street Journal-a, korisnici koji se odluče za plaćanje mesečne pretplate moći će da koriste Meta aplikacije bez prikazivanja reklama.
Početna cena za korišćenje desktop verzije Fejsbuka ili Instagrama biće oko 10 evra (10,50 dolara). Za mobilne verzije, zbog provizija koje naplaćuju Epl i Gugl putem svojih prodavnica aplikacija, ta cifra bi se povećala na oko 14 dolara.
Novi model pretplate je odgovor kompanije Meta na inicijative EU koje žele da ograniče personalizovano oglašavanje.
Prošle godine, regulatori iz EU odlučili su da ova kompanija mora da omogući korisnicima da se odreknu personalizovanih oglasa koji se zasnivaju na njihovim aktivnostima na platformama.
Ova potencijalna pretplata samo je poslednji pokazatelj kako strog regulatorni pristup Evrope utiče na to da tehnološki giganti menjaju svoj poslovni model.
Meta je prošlog maja kažnjena sa 1,3 milijarde dolara od strane evropskih regulatora zbog kršenja pravila o privatnosti podataka, a kompanija je takođe odložila lansiranje mreže Threads u Evropi zbog regulatorne nesigurnosti.
- Meta veruje u vrednost besplatnih usluga koje podržavaju personalizovani oglasi - izjavio je predstavnik ove kompanije.
(Kurir.rs)