VOZAČ POVRATIO U KACIGU, DRUGOG IZVLAČILI IZ BOLIDA! Preživeli PAKAO na trici F1: Vozio sam 320 na sat i osećao da GUBIM SVEST!

Hoch Zwei / Zuma Press / Profimedia

Trka za Veliku nagradu Katara bila je definitivno jedna od najizazovnijih u poslednje vreme.

U katastrofalnim uslovima za vožnju najbolje se snašao Holanđanin Maks Ferštapen koji je 14. put ove sezone trijumfovao i tako overio titulu prvaka sveta.

Koliko su uslovi za vožnju bili nepodnošljivi, zbog ogromne vrućine u bolidima, najbolje govori činjenica da su vozači pre izlaska na pobednički podijum otišli u sobu za odmor i bukvalno od iscrpljenosti legli na pod.

Vozač Alpine Esteba Okon otkrio je da je u 15. krugu povratio u kacigu od mučnine. Ipak, uprkos tegobama uspeo je da završi trku na sedmom mestu i osvoji solidnih šest bodova.

Nažalost, njegov kolega Logan Sargent iz Vilijamsa nije izdržao do kraja. On je potpuno dehidrirao i bio je prinuđen da odustane posle 15. kruga. Putem radija se požalio svom timu da se ne oseća dobro, a mehaničari su ga bukvalno izvukli iz bolida jer nije imao snage da izađe sam.

Iako je bilo veče temperatura vazduga bila je preko 30 setapeni, a procenjuje se da je u bolidima išla preko 50 stepeni. Vozači su tokom trke podizali vizir na kacigi kako bi udahnuli malo vazduha, iako je to opasno i protiv pravila. Vozač Mercedesa Džordž Rasel je u 51. krugu izvadio ruke iz bolida dok je vozio preko 300 kilometara na sat po ravnici, a potpuno je podigao vizir na kacigi dok je ulazio u boks.

"Ovo je ubedljivo najnapornija trka koju sam vozio u karijeri. Osećao sam se kao da sam blizu gubitka svesti, nikada ranije nisam doživeo tako nešto. Ne želite da izgubite svest dok vozite 320 na sat, a tako sam se osećao. Otvarao sam vizir tokom trke, vazduh je bio vruć, ali bolje to nego da ga uopšte nemam", rekao je Britanac.

Naredne godine trka za Veliku nagradu Katara biće održana 1. decembra, pa se vozači nadaju da će uslovi biti humaniji.

Kurir sport