Mercedesov "kamion budućnosti" je stigao! Kompanija Daimler Truck je zvanično predstavila električni Mercedes eActros 600, dometa 500 kilometara, za koji veruje da će odmah početi da zamenjuje flotu dizelaša u Evropi i svetu.
Fabrika porudžbine počinje da prima već ove godine, a serijska proizvodnja kreće krajem iduće, saopštila je kompanija na predstavljanju kamiona na autoputu kod Egestorfa u Donjoj Saksoniji. Veliku autonomiju omogućava baterija kapaciteta preko 600 kWh!
Kamioni na električni pogon na duži rok mogu da zamene većinu teretnih vozila sa dizel motorom, navode iz Daimlera. Rok zamene, naravno, zavisi od troškova u raznim zemljama, uključujući cenu struje i dizela, kao putarine.
Na primer, u Nemačkoj i Francuskoj kamion na električni pogon pod sadašnjim oklonostima, uprkos dva, do dva i po puta veće nabavne cene, postaje isplativiji posle pet godina upotrebe, odnosno 600.000 pređenih kilometara, navodi kompanija.
Precizne podatke o ceni eActrosa, međutim, Daimler nije još saopštio.
Karin Radštrom iz upravnog odbora Daimler Truck je za agenciju dpa rekla da zbog ekonomske računice već 2030. tri od pet novih kamiona u prodaji može biti električno.
Prema njenim rečima, izgradnja potrebne infrastrukture je veći izazov od samog razvoja električnih teretnih vozila i od nje će zavisiti brzina elektrifikacije u sektoru transporta.
Kako se navodi, vozilo je tehnički projektovano za kombinovanu ukupnu masu do 44 tone, u šta je uračunata i masa baterija, vozila i prikolice. Međutim, kada se na kamion zakači standardna prikolica, ona može da preveze do 22 tone korisnog tereta.
U Daimleru navode da je punjenje od 20 do 80 procenata moguće za svega tridesetak minuta, zahvaljujući novorazvijenim LFP baterijama s vekom trajanja do 1,2 miliona kilometara, a spominje se snaga elektromotora od 600 kW.
Novitet je opremljen MirrorCam retrovizorima koji su smešteni u kabinu, kako bi se poboljšala aerodinamika kamiona i maksimalno izbeglo prljanje i loša vidljivost jer se slika okruženja na njih prenosi preko kamerica koje su smeštene u aerodinamička kućišta sa obe strane kamiona.
(Kurir.rs/ B92)