Iako je sve stvar ukusa i stila onoga ko kupuje, ili kome je namenjeno zlato, trend u odabiru zlatnog nakita ipak postoji, kažu u vranjskim zlatarama.
Sve je stvar ukusa i stila onoga ko kupuje ili kome se poklanja zlato, objašnjavaju, ali odabir ovakvog poklona zavisi i od samog povoda.
"Više se kupuje žuto zlato mada se traži i belo, uglavnom se uzimaju privesci, krstići, ljubav, vera, nada, privesci sa simbolikom i klasičan rad što se tiče lančića, ogrlica i narukvica", objašnjava A.T., zaposlena u jednoj od vranjskih zlatara.
Prodavci objašnjavaju da posebni zahtevi kupaca podrazumevaju posebne prilike za ovako vredne poklone. Nije isključeno da se nakit bira i u kombinaciji belog i žutog zlata i da se čak naručuje posebna izrada za određene, bračne i porodične jubileje.
Kada je zlato najčešći poklon u darivanju.
"Obično je to prvi rođendan, krštenje deteta, veridba, venčanje, godišnjica braka, tako neki bitni događaji. Pa verenički prsten se najviše prodaje", napominje A.T.
Objašnjava kako se bira verenički prsten.
"Verenički prsten mora da ima 'dragi kamenčić', da bude graciozan i elegantan. Uglavnom se mladi odlučuju za takav verenički prsten".
Otkriva da verenički prsten parovi biraju zajedno, ali neretko se dešava da to bude izbor verenika koji želi da iznenadi svoju devojku pred veridbu.
A.T. koja radi u jednoj od vranjskih zlatara kaže da je posao lep i kreativan.
"Kupci često traže da im pomognemo u odabiru poklona, zlatnog nakita. Jednostavno traže savete i raspituju se šta se najčešće kupuje, šta je u modi i za šta se ljudi u određenim prilikama odlučuju, za belo ili žuto zlato. A simbolično se dosta kupuje i drvo života kao privezak, pa i na minđušama", navodi A.T.
Na kraju ako nakit rado nosi onaj kome je namenjen, onda je odabir poklona pun pogodak.
Kurir.rs/T.S.