KAKO SE STIŽE DO PROKOPA? Danas se otvara nova zgrada železničke stanice: Ovim linijama gradskog prevoza možete do nje

Nenad Kostić

Nova zgrada železničke stanice u Prokopu, zvanično se danas otvara, a prostire se na ukupnoj bruto površini od 6.250 kvadratnih metara, ima 100 mesta za parkiranje i zaustavljanje vozila na gornjem nivou kompleksa, 12 pokretnih stepenica i 10 liftova, 13 komercijalnih sadržaja.

Ono što sada zanima većinu stanovnika Beograda, jeste kako doći do Prokopa. Do glavne železničke stanice još uvek ide tek nekoliko gradskih linija. Grad ne planira da ih bude više, možda zbog toga što se razmatra ideja da tuda prođe prva linija metroa.

Do Prokopa sa dve autobuske linije

Direktno do Prokopa sada se može sa samo dve autobuske linije. Trideset šestica kreće sa Trga Slavija, 38L ide od Laste na auto-putu. Putnike prevozi i minibus 34 sa Senjaka.

Iz mnogih delova grada do železničke stanice nema direktnog prevoza, pa je presedanje sa torbama i koferima neizbežno.

Ne tako blizu staju i trolejbusi 40 i 41. Informativnih tabli o tome kako do grada prevozom nema mnogo, pa turisti često nisu ni sigurni kuda će kada izađu sa perona.

Peticija da se poveća broj gradskih linija do Prokopa

Zbog svega ovoga, Udruženje "Naša mesna zajednica" pokrenulo je peticiju da se poveća broj gradskih linija do Prokopa.

"Već sada je primetan veliki broj putnika ovde, a plus je planirano još osam poslovnih zgrada što će dodatno da poveća broj putnika", rekao je nedavno Nemanja Solarević iz Udruženja "Naša mesna zajednica".

Međutim, grad nema nameru da uvodi nove linije do Glavne železničke stanice.

Kako kažu iz Sekretarijata za javni prevoz, pratiće situaciju na terenu i usklađivati kapacitete kojima raspolažu. Još 1977. kada je Prokop počeo da se gradi, bilo je predviđeno da, osim autobuskih, ovuda prođe i prva linija metroa.

screenshot pink tv 
foto: screenshot Pink tv

Prva linija metroa

Ispod sadašnjih perona nalazi se ceo jedan nivo, a tada su postavljene i betonske konstrukcije za metro. Iako do sada o tome nije bilo reči, direktor "Metroa" kaže da se ozbiljno razmišlja o tome da ovuda prođe prva linija metroa.

"Za sada je izvesno da je u projektnim rešenjima, najbliža veza sa Prokopom, veza prve linije i mi ćemo raditi na projektnim rešenjima da se stanica "Sajam" metroa prve linije poveže sa Glavnom železničkom stanicom Prokop", rekao je nedavno Andreja Mladenović iz JKP Beogradski metro i voz.

"Ako se pokaže da bi treća linija bila opterećena trasom i povezivanjem sa stanicom Prokop, postoji realno rešenje da se stanica Sajam prve linije poveže sa Prokopom i da to bude najjeftinije i najefikasije rešenje", dodao je Mladenović.

Može se i automobilom

Do stanice se može i automobilom, ali parking je skup i ne isplati vam se da kod stanice ostavite kola na duže.

Autobusi do Prokopa saobraćaju do 22 časa, osim poslednje trideset šestice koja od železničke stanice u ponoć kreće ka Slaviji, a vozovi stižu i kasnije.

Podsetimo, posle puštanja u rad, peronima će se pristupati iz stanične zgrade prolaskom kroz automatizovane kontrolne barijere, gde će putnici očitavati svoje karte i dalje centralnim hodnikom birati željeni peron.

screenshot pink tv 
foto: screenshot Pink tv

U samoj zgradi napravljene su dve pozicije za vertikalnu komunikaciju sa peronima, a u tu svrhu su pored klasičnog stepeništa ugrađeni liftovi i pokretne stepenice za svaki peron.

Po svom obimu, monumentalnosti, ali i kapacitetu, ova stanica ne samo da će biti jedna od najboljih u regionu, nego i šire.

Spoljašnji plato ispred same zgrade je popločan, ulazni hol sređen po svetskim standardima, a unutrašnjost podseća na zgrade najvećih svetskih aerodroma. Putnici će u ovom objektu imati zasebne dolazne i odlazne ulaze i izlaze, što do sada nije bio slučaj.

U okviru stanice postavljeno je osam šaltera za prodaju karata. One će se prodavati i na postavljenim samouslužnim automatima, a za sve informacije putnicima će biti dostupan i poseban info-pult "Srbija voza". Uslužni i maloprodajni lokali pokrivaju 800 kvadrata prostora, ima ih ukupno 14, od čega je 12 planirano za komercijalne delatnosti, dok su dva namenjena za ambulantu i za potrebe TO Beograd.

Tu bi trebalo da se nađu kafe, restoran, pekara, apoteka, novinarnica, rentakar... U centralnom delu objekta planirana je otvorena čekaonica za putnike i njihovu pratnju. Železničko osoblje takođe će imati mnogo bolje uslove nego ranije.

(Kurir.rs/RTS)