Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je snimak sa jučerašnjeg otvaranja železničke stanice, moderne stanične zgrade "Beograd centar" ili popularnije "Prokop".
"Srbija je naša ljubav, ljudi su naša snaga", naveo je u opisu ovog videa i poručio:
"Radovi na Prokopu počeli su od ideje sedamdesete, a za nas je pitanje, na koje sam sam pokušavao da pružim odgovor, zašto smo toliko dugo čekali Prokop. Zašto smo to mi uspeli, a drugi nisu uspevali? Mi smo imali veću priliku, mogli smo da budemo nešto hrabriji i zbog toga što smo imali veću podršku naroda. Za nas je važno da se ponašamo odgovorno i ozbiljno u budućnosti. Za nas je važno da sanjamo snove, da prepoznajemo šta je budućnost. I strasno želim da radimo još brže, još više, još snažnije i da dajemo i donosimo nove rezultate za naše građane."
O samom objektu "Prokop"
Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara a poprečno 63 metra, a u zgradu je ugrađeno više od 700 tona čelika i 23 kilometra čeličnih profila, navodi firma PSP Farman Beograd koja je gradila staničnu zgradu.
Nova zgrada će imati 13 komercijalnih sadržaja na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beogradčvor.
Objekat je klimatizovan, biće ventiliran i grejan najsavremenijim uređajima i sistemima sa mogućnošću daljinske kontrole rada.
Zapadno od stanične zgrade se planira i objekat nadzemne garaže sa 568 mesta za parkiranje, uz mogućnost proširenja kapaciteta za dodatnih 96 mesta.
Duž obodne interne saobraćajnice kompleksa planira se izgradnja 262 parking mesta na otvorenom, a slobodne površine između objekata su osmišljene kao ozelenjeni park.
Objekat ima dva ulaza, odnosno izlaza, na severnoj i južnoj strani, a ispred svakog se nalaze platoi sa urađenim ozelenjavanjem i popločanim površinama.
Objekat je prilagođen nesmetanom kretanju i boravku osoba sa posebnim potrebama u skladu sa normama pristupačnosti železničkom sistemu. Centralni hol stanične zgrade projektovan je kao gradski trg oko kojeg su koncipirani komercijalni sadržaji koji čine da stanična zgrada ne bude samo u funkciji tranzita putnika, već predstavlja centralno mesto dešavanja celog kompleksa.
(Kurir.rs)