PREMINUO NEMANJA PETROVIĆ: Doneo je poseban duh kultnim filmovima "Ko to tamo peva", "Balkan Ekspres", "Montevideo" ...

Pritscreen

Arhitekta Nemanja Petrović, jedan od najvažnijih scenografa i art dizajnera ovdašnje kinematografije, član Akademije filmske umetnosti i nauke Srbije, preminuo je u 76. godini.

Petrović je rođen 26. oktobra 1948. u Kragujevcu, i tokom višedecenijske karijere radio je scenografije brojnih filmova, TV serija i drama, među kojima su i antologijska ostvarenja naše filmske umetnosti.

Printscreen 
foto: Printscreen

Sarađivao je sa rediteljem Milošem Mišom Radivojevićem na gotovo svim njegovim filmovima – “Živeti kao sav normalan svet“ (1982), “Una“(1984),“Čavka“ (1988), „Happy End“ (1989), „Ni na nebu ni na zemlji“ (1994), “Buđenje iz mrtvih“ (2004), „Odbačen“ (2005).

Bio je art direktor remek delaKo to tamo peva“ (1980) Slobodana Šijana, „Balkan ekspres (1983) Branka Baletića, s kojim je radio i „Uvek spremne žene“ (1987), „Srećna nova ’49.“ (1986) Stoleta Popova.

Printscreen 
foto: Printscreen

Tu su i scenografije za filmove “Do koske“ (1997) Slobodana Skerlića, “Ivkova slava“(2005) Zdravka Šotre, “Montevideo, Bog te video!“ (2010), „Montevideo, vidimo se“ Dragana Bjelogrlića, „Srpski film“ (2010) Srđana Spasojevića…

Petrović je sarađivao i sa Želimirom Žilnikom na njegovom TV filmu „Beograde, dobro jutro“, sa Milošem Mišom Radovićem u TV filmovima „Brod plovi za Šangaj“, „Medeni mesec“, „Rode u magli“, „Zagreb-Beograd preko Sarajeva“, sa Goranom Gajićem u „Video jela, zelen bor“ i u seriji „Vratiće se rode“…

Promo 
foto: Promo

Njegove scenografije gledali smo i u serijama “Naša mala redakcija“, “Pozorište u kući“, “Otvorena vrata 2“…, a tokom višedecenijske uspešne karijere sarađivao je i na brojnim britanskim, kanadskim i američkim produkcijama.

(Kurir.rs/Danas)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

01:32
PAVLE VUISIĆ, VULKAN GLUME I MRGUD VELIKOG SRCA: Ovaj muzej čuva uspomenu na našeg glumca, njegova pisma, ključeve, fotografije Izvor: Kurir televizija