FRIZERKA OBMANJIVALA MUŠTERIJU, A ONDA JE UNAKAZILA? Ristić otkrio kako da se pravno zaštitimo, a onda dao INTERESANTAN SAVET

Profimedia

Izbor dobrog frizera je veoma bitan jer vam on "radi o glavi", a kod onih nestručnih, krajnji rezultat može da bude veoma razočaravajući i u najgorem slučaju, može da vam uništi kosu.

Jedan od poslednjih primera u nizu dogodio se pre nekoliko dana u jednom frizerskom salonu u Zemunu, gde je mušterija od frizerke tražila da joj samo skrati krajeve, da bi potom izašla ošišana na paž (do ramena) i spaljene kose. Inače, fotografije postoje na društvenim mrežama.

Printscreen Tviter 
foto: Printscreen Tviter



Na koji način konzumenti usluga mogu da se pravno zaštite? Kome da se žalimo ako nam kosa ostane spaljena nakon dva, tri sata provedena u salonu? Možemo li da tužimo pomenuti salon?

Na ova pitanja odgovorio je Jovan Ristić, iz Udruženja "Efektiva", u svom gostovanju u emisiji Puls Srbije.


- Potrošač može svakako da se obrati za savet potrošačkom udruženju. Postoje 2 pravna puta. Jedno je da traži vansudsko rešavanje spora. Drugo je da ide na sud. Naravno niko ne voli da ide na sud. Međutim, postoji još jedna moguća poluga ako je ovde bilo obmanjivanje potrošača. A tada treba da se obrati i tržišnoj inspekciji. Šta spada u obmanjivanje? Dakle tvrdiš nešto što nije moguće da se izvede ili mu uskraćuješ informacije koje su bitne da bih potrošač doneo ispravnu ekonosku odluku. Zakon takođe kaže još nešto. Potrošač mora imati mogućnost da tokom usluge, kontroliše uslugu i daje sugestiju. Ako on kaže stani, zaustavi se, on mora da se zaustavi - rekao je Ristić.

Kurir Televizija 
foto: Kurir televizija

Potom je dao savet beograđanki kojoj se desio ovaj slučaj.

- Što se tiče ovog slučaja ja bih posavetovao ovog potrošača da se obrati nama. Ako ima nekog advokata da pošalje jedno ozbiljno i upozoravajuće pismo trgovcu. Postoji nešto u praksi što upućuje na jednu vrstu psihologije. U nekoj drugoj zemlji potrošač nešto napiše, pa ga prodavac uzme za ozbiljno. Kod nas nije tako, ali kad vidi advokatski pečat i pismo onda počinje da razmišlja da njegova poslovna praksa zasnovana na metodologiji "tuži me" možda neće da prođe i da će ipak morati da plati. Dakle, nije loše da potrošač razmišlja i o takvom načinu jer prilagođavamo se okolnostima zemlje u kojoj živimo. Jer su prodavci posebno veliki prodavci pušteni da rade šta hoće.



Kurir televizija je dostupna na kanalu broj osam za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, Supernova, BeotelNet, Orion telekom, Yettel Hipernet TV i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

Bonus video:

This browser does not support the video element.

02:11
STRUČNJACI O NOVIM TRIKOVIMA TRGOVACA: Opijum marketinga zavladao u Srbiji, prazni rafove i tera u minus! Izvor: Kurir televizija