RUSI ISPRAVLJAJU KRITIČNU GREŠKU, VETERAN SE VRAĆA IZ PENZIJE! "Geofizika" snimljena kod Moskve - Popuniće obaveštajnu CRNU RUPU

Youtube/lomcovak aviation/TubeTape

U novom obaveštajnom izveštaju britanskog ministarstva odbrane saopšteno je da Rusija razmišlja o vraćanju u stroj aviona "Mjasisčev M-55 Geofizika", kako bi pojačala sposobnosti vazdušnog izviđanja koje joj trenutno nedostaju.

Ujedinjeno Kraljevstvo je saopštilo da je neuspeh Rusije da uspostavi adekvatne obaveštajne, nadzorne i izviđačke sposobnosti u vazduhu "kritična greška u ruskoj strategiji".

Ovo sprečava Moskvu da prikuplja blagovremene i tačne obaveštajne podatke - koje Ukrajina navodno dobija od svojih zapadnih saveznika.

Procena da će se letelica koristiti na ovaj način doneta je nakon što su nedavno na društvenim mrežama objavljene fotografije "renoviranog" M-55, na aerodromu Žukovski-Ramenskoje u blizini Moskve.

Ispod njegovog krila visio je neobičan kontejner, koji je uslovno identifikovan kao oprema za radio-izviđanje UKR-RT, koju su ranije nosili lovci bombarderi Su-34 tokom vojne vežbe "Zapad-2021".

M-55 je dizajniran 1970-ih kao sovjetski odgovor na američki izviđački avion U2-R. Raniji modeli su bili opremljeni raketama vazduh-vazduh i topom od 23 mm u repnoj kupoli.

M-55 Geofizika je prvi put poletela 1988. godine. To je podzvučni avion sa jednim sedištem, opremljen dvostrukim turbomlaznim motorima PS-30, postavljenim jedan pored drugog iza podignute kabine.

Ima operativni plafon od preko 22.000 metara, i ako bude leteo iznad Ukrajine, omogućiće prikupljanje obaveštajnih podataka u "stand-off" režimu koji prevazilazi trenutne protivvazdušne sposobnosti Kijeva.

Ima izdržljivost leta od preko 6 sati i može da nosi teret od 1.500 kilograma unutar modularnih kontejnera postavljenih ispod aviona.

RUSI ISPRAVLJAJU KRITIČNU GREŠKU, VETERAN SE VRAĆA IZ PENZIJE! "Geofizika" snimljena kod Moskve - Popuniće obaveštajnu CRNU RUPU Izvor: Youtube

Oprema za izviđanje radi automatski tokom leta sa podacima u realnom vremenu koji se prenose preko njenog komunikacionog kanala do zemaljske kontrolne stanice.

Nakon raspada Sovjetskog Saveza ruska vojska je odlučila da im ta sposobnost nije potrebna i napravljen je samo ograničen broj aviona - neki izvori kažu da ih je samo pet. Iako ostaje u službi ruskih oružanih snaga, zvanično obavlja samo naučna istraživanja o planeti Zemlji.

Rečeno je da proizvođač, konstruktorski biro "Mjasisčev", razvija verzije sa dva sedišta i verziju elektronske obaveštajne službe za velike visine M-55RTR, prvenstveno za izvoz, kao i ažurirani model M-60.

(Kurir.rs/Kyiv Post)