Novi međunarodni partneri kompanije Telekom Srbija su Svetska banka i evropski EBRD, a ceo projekat vodi britanski Aktis GP
Telekom Srbija će 2023. oboriti rekorde po prihodima, profitabilnosti, broju novih korisnika, a poslednji kvartal godine donosi fantastične rezultate, izjavio je generalni direktor Vladimir Lučić.
Prvi čovek najuspešnije srpske kompanije posebno je naglasio da je u Telekom od oktobra do danas prešlo 50.000 novih korisnika.
- Naš maksimalno pozitivan trend se nastavlja, a ova godina biće ubedljivo rekordna prema svim parametrima poslovanja, od prihoda preko profitabilnosti do broja korisnika naših usluga. Poslednji kvartal je i obično najuspešniji, kada se ljudi vrate sa odmora i odluče da pažljivije pogledaju ko ima najbolje sportske sadržaje, kao i igrani i zabavni program, a ove godine nadmašena su sva očekivanja, pa smo od početka oktobra dobili čak 50.000 novih korisnika televizije i interneta - izjavio je danas Vladimir Lučić za TV Pink.
Sledeća godina bi mogla da bude još uspešnija, a važnu ulogu u tome imaće uvođenje 5G mreže i nastavak međunarodnog širenja na dijasporu.
Kompanija Telekom Srbija je praktično spremna za 5G, i to ne samo za instalaciju te mreže, već i za nove servise za privredu i građane koji se na njoj baziraju.
- Glavni partneri na tom poslu su nam Vodafon, koji je globalni lider u digitalnim servisima zasnovanim na 5G, kao i Evropska investiciona banka, a Telekom Srbija je jedina kompanija u regionu Zapadnog Balkana koja je partner ovoj zvaničnoj banki EU - objasnio je Lučić.
Što se tiče aktivnosti kompanije u inostranstvu, Telekom je u oktobru dobio dozvolu za rad u Turskoj, pa je početak prodaje TV paketa zakazan za 12. decembar, dok će u Nemačkoj uskoro biti otvoreno čak 30 poslovnica srpske kompanije, koja je na tom tržištu i mobilni operater.
Sve ovo dolazi posle širenja na Švajcarsku i Austriju, dok su sledeće na redu Sjedinjene Države.
- Naša ponuda je vrlo atraktivna za ljude širom sveta poreklom ne samo iz Srbije, već i iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Nudimo im sve TV kanale iz matičnih zemalja, kao i ostale najatraktivnije sadržaje iz TV paketa koje imamo, plus “sim” kartice za ubedljivo najpovoljnije komuniciranje sa maticom. Dosadašnji rezultati su sjajni, ovaj “projekat za dijasporu” doneće velike prihode i značajnu dobit Telekomu, posebno jer smo sva najvažnija investiranja već završili. Sledeći važan korak su SAD, što planiramo za sredinu naredne godine - najavio je Vladimir Lučić.
Najnovija vest iz Telekom Srbija je prodaja antenskih stubova u vlasništvu kompanije. Tim povodom je organizovan međunarodni tender na koji se prijavilo oko 50 najvećih “real estate” firmi, a pobedio je britanski Aktis GP, zajedno sa Svetskom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD).
- Po uzoru na najuspešnije međunarodne kompanije iz naše industrije kao što su Dojče Telekom, Vodafon, Telefonika, Telia i austrijski A1, izlazimo iz posla sa antenskim stubovima, koji je zapravo građevina, čime operateri zaista ne treba da se bave, maksimalno se okrećemo korisnicima i našem osnovnom biznisu. Tu je važno istaći da prodajemo samo stubove, građevinu, dok kompletna oprema za telekomunikacije, poput baznih stanica, ostaje u vlasništvuTelekoma. Zanimljivo je da je antenske stubove pre tri meseca prodala i Junajted Grupa, a u njihovom slučaju kupac i partner je firma iz Saudijske Arabije. Što samo dokazuje da je ovaj vid "real estate" poslovanja trenutno atraktivan za ulaganje investitorima iz celog sveta. Opšti trend, oduvek u Americi, a poslednjih nekoliko godina širom Evrope, jeste da operateri napuštaju poslove koje izlaze iz njihovog strateškog biznisa, u ovom slučaju "real estate", tako da je Telekom prodajom stubova samo uradio isto što su već pre njega uradili najveći svetski operateri. U našem slučaju prisustvo SB i EBRD garantuje da je ceo postupak prodaje bio maksimalno transparentan, a oni će Telekomu Srbija biti važni partneri i u budućnosti - istakao je Vladimir Lučić.
Što se tiče aktivnosti Telekoma usmerenih na svakodnevni život građana Srbije, posebno je važno da će u decembru biti isplaćene dividende u ukupnoj vrednosti od 6,7 milijardi dinara, a što se tiče mladih tu je angažman kompanije u akciji “studentska kartica”, gde se nudi atraktivan dodatni popust za već najpovoljniji paket “soko lajt” sa neograničenim surfovanjem u zemlji i inostranstvu.
Kurir.rs