VOZILI SMO NOVU TOJOTU KOROLU! Stigla je na beogradske ulice, ovo je VEOMA POZNATA PRIČA, evo zašto joj ni reklama ne treba!
Nova injekcija stila je najbitnija promena, ali seli smo u staru dobru benzinsku verziju, koja sada radi sa 10-stepenom automatikom
Na više od 50.000.000 gepeka kroz istoriju postavljena je oznaka "korola". Niko nije dostigao ovaj broj, ni blizu. Sve je počelo 1966. i traje 12 generacija. Čak se 2006. desio izlet, kada se "korola" zvala "auris" u dve generacije. Ni to nije uzdrmalo Ginisovu knjigu, ovde nema rušenja rekorda.
U Beograd je stigla osvežena verzija aktuelne 12. generacije. "Korola" seče vazduh oštricama na prednjoj maski. Karoserija je napadačka, pa su sa strane usisnici oivičeni u metalik sivoj boji. Nos je izdignut kao njuška lava, a isto je na zadnjem delu, gde je vrh poklopca blago podignut poput spojlera. Nad farovima su novi LED oblici, kao i nova maska hladnjaka, dok je pozadi blago izmenjena svetlosna grupa. Sve je na visokom nivou. Oduševljavaju detalji, naime, gepek se zatvara bešumno, sva vrata sa bup zvukom, enterijer je topao poput dnevne sobe, naročito kada nas minus okružuje.
Enterijer je atraktivan, materijali kvalitetni, ali prioritet cele restilizacije je zapravo nova grafika (tri stila) i ugradnja velikog centralnog ekrana od 12,3 inča. Sada je sve kolorizivano, to je argument koji je falio 12. generaciji. Zameramo, međutim, što nije ugrađen manuelni kružni taster za lakšu kontrolu audio-sistema. On postoji na volanu, ali često nam fali da zavrnemo zvuk na brzinu.
Model s testa je specifičan. Samo on ima 1,5 čuveni benzinac sa 125 konjskih snaga, jer su ostali u ponudi svi hibridi pete generacije. Međutim, sada je stigao 10-stepeni CVT automatski menjač, koji se dosad ugrađivao samo u RAV4. Odlično radi, bez trzaja i naglih visokih obrtaja. Ali ima i još jednu bitnu funkciju. Naime, potrošnja u gradu je samo sedam litara, a može i manje s lakšom nogom na gasu. Poteže dobro, a ubrzanje do 100 na sat je korektnih 12 sekundi.
"Korola" je na putu tiha i ima iks faktor. To znači uživanje kad god sednete za volan. Probali smo i žešće u krivinama, ali tu je veoma predvidiv i stabilan zahvaljujući potpuno novoj platformi. Ako preterate, ESP brzo ispravlja greške i ne dozvoljava izlete van asfalta. Možda bi zabava mogla da se pojača s klackalicama za volanom, ali to nismo imali u opremi, iako je dostupan tiptronik mod na ručici menjača.
Bitno je i to što je osnovna cena ispod psiholoških 20.000 evra. To se u današnjem vremenu smatra korektnom ponudom. Ostaje pitanje - koja je tajna "korole". Ona se zapravo sama reklamira, i to na ulici. U Srbiji znamo dobru priču iz 1990. i sivih "tojota".
(Kurir.rs / M. Radulović)
TOJOTA KOROLA 1,5
Motor: 1.490 ccm
Snaga: 125 KS
Moment: 153 Nm pri 4.800 o
Masa: 1.310 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,1 s
Maks. brzina: 190 km//h
Dužina/širina/visina:
4.630/1.780/1.435 mm
Međuos. razmak: 2.700 mm
Prtljažnik: 471 l
Potrošnja na testu (grad): 7,1 l
Osnovni model: 19.990 evra
Kurir.rs/Produkcija Auto/ M.Radulović